15 Şubat 2012 Çarşamba

lafonten hamstır martı 21lik ve diğerleri...

hemstır öyküm var..
21liğin hemstırı vardı..dı diyorum çünkü bir yıl yaşadılar beraber sadece.. hemstır cennetine gitti sonra..
kısa yaşarmış zaten onlar..
biz seçmiştik.. çekirdekle almıştık..
kafes içinde en hareketli kafesten dışarı ellerini kollarını burnunu en uzatanı almıştık..
çok memnun kalmıştık bu modelden..
bu kez ben kendim seçip alacağım diye karar vermiş..
gidip almış bizimki..
sonra bir yolculuğa gitti..
dördüncü gününde hayvanın dört gün yalnız kalmış..
dahası ben aldığını da bilmiyorum..
sadece bildiğin en iyi pet shop neresi diye aramıştı beni..
sanırsın pet pet dolaşıyorum hepi topu bi tane biliyorum o da akmerkezin alt katındaki..
dedim böyle işte..
o kadar biliyorum.
gitti mi aldı mı bi fikrim yok..

o yolculukta iken..
alt kat komşusu aradı.. üst katta bir tıkırtı var.. fare mi ki diye korkuyoruz dedi..
aldık yedek anahtarı.. hadi elimiz değmişken ev de temizlensin dedik benim yardımcıyla gittik o kaldı ben döndüm..
o gece kalacak.. evi temizleyecek.. ertesi gün..

baktım hemstır kafesi yerde.. içinde talaş..
yemek.. su tam tedarik..
kapak açık..
yok dedim yirmibirlik bile iki aydır ölmüş hemstırın kafesini burda böyle tutmaz..
demek tıkırdayan.. yeni hemstır..
sen hemstır aldın mı diye mesaj attım..
meğer ev telefonuna atmışım.. cevap gelmedi..
onun gibi saf.. deyip bıyık altından sırıtmayın..
ev telefonlarına mesaj atılabiliyor..
telefon çallıyor açıyorsun..
bir.... sesli mesajınız var... deyip okuyor.. "e.. ner.. de.. sinki.. " diyor..
biliyorum çünkü bi kere de yanlışlıkla çekirdek yerine eve mesaj attım sonrasında..
ben çekirdekten cevap beklerken ev telefonu çaldı..
açtım bana benim mesajımı okudu.. =D..

yani ben yanlışlıkla böyle değerli bir hizmeti öğrenmiş oldum.. =D..

işte cevap gelmedi.. ben de.. gençtir erkektir saat de vakt-i kerahattir deyip ısrarla aramaya devam etmedim..

ama kadına dedim.. fare sanıp hemstırla karşılaşırsan hayvanı öldürme sakın dedim.. çıktım..
kadın hemstırı görmemiş..kafesi temizlemiş.. yemini suyunu talaşını yenilemiş kapağını açık bırakmış dediğim gibi..

21lik seyahatten döndü..
sen hemstır aldın mı dedim..
aldım dedi..
e yoktu evde dedim .. mesaj attım sana ama cevap vermedin dedim..
gelmedi dedi mesaj..
attım.. gitti diyo telefon dedim..
açtım hatta gösterdim.. gitmiş evet..iletildi diyo.. niye yalan söylesin..
orda farkettim eve mesaj attığımı.. söyledim.. saf dedi güldü.. kalktı evine gitti..
hemstır yok dedi..telefon açıp..
üzgün..
sonra aradı.. buldum dedi..
tuvalete gitmiş dedi..
temizlediğimiz ve kapısını açık bırakıp içine su yem talaş koyduğumuz kafesin etrafında talaş kırıntıları farketmiş..bizimki..
bakmış küçük tuvalette de tuvalet kağıdı kırpıkları var..
bakmış banyosunda.. duruyo salak.. kağıtlardan ve talaşlardan yuva yapıyo kendine.. bi de marul yaprağı götürmüş yuvaya.. karınca gelmiş iki tane onlarla dövüşürken ışık açılıp 21lik heyula gibi karşısına dikilince.. bakakalmış hayvanceyiz..
şaşkın..
ensesinden yakalayıp..
doğru kafese tıkmış o da onu..
bana dedi ki.. memnun değilim zaten bundan..
kafeste öyle duruyo..
hiç bişey yapmıyo..
gözünü dikip bakıyo..
tekerleği bile çevirmiyor..
gugla sordum.. teker çevirmiyorsa ölecektir diyo.. dedi.. ama ölmüyo da..

e ama sen de en hareketlisini filan seçmedin mi ki.. dedim...
valla bu böyle açık renkliydi diğerlerinden farklıydı..
satan adam da.. a onu vermem.. eve götürücem filan dedi..
o yüzden gaza geldim.. yok alıcam dedim..
ama eve geldim gerçekten sarışın çıktı dedi..

bana dedi..
çakma sarışın olan bana.. =D..

sonra devam etti.. kafeste hiç bişey yapmadan oturuyo da..
kaçınca.. arkasından koşsam da.. yetişemiyorum..
o kadar hızlı yani..ayni hayvan olduğuna inanamazsın..

ikisi de pek birbirinden hoşlanmışa benzemiyor bence..
mutlu görmedim beraberliklerini..
sonu gelmez gibi görünüyor..
son duyduğumda.. hemstır kafesin kapısını omuzlayıp kaçmıştı..
yirmibirlik de.. çareyi.. kapının önüne..
bir mühendislik kitabı dayamakta bulmuştu..

lafonten gibi hissettim kendimi ..
bari darb-ı meseli de söyleyeyim..
onun gibi..

bir.. seçerken gaza gelmeyeceksin.. iyi bileceksin ne istediğini..
iki.. elindekinin uslu sessiz durduğuna inanmayacaksın..
üç.. özgürlük uğrunda koşmaya değer bişeydir..
sarışınlar bile bilir bunu...
dört.. ilim bilim işleri bağlayıcı olabilir de desem mi bilemedim bak..

bir de geç gelen şey ..
beklemekten vazgeçildikten sonra gelen şey..
artık değerli değildir.. şaşırtmaz.. bile..
ve hatta öfkelendirmez bile.. alınız bunu.. münasip yerlerde değerlendiriniz diye bile tepki yaratmaz..

bu anlattığımın neresinde bu derseniz..
hiçbiyerinde..
bu başka bir hikaye.....

Image Hosted by ImageShack.us

5 yorum :

Herkes SeNaY Sever! dedi ki...

atalet kuzu noluuuur ama noluuuurrr azıcık daha uzatsana bu kemirgen hayvan hikayesini ve hikayeden çıkan özlü maddeleri :) vallahide tadı damağımda kaldı okurken. bence sen 21'likle daha fazla vakit geçirip yazmak için birikim yapmalısın.. yani böyle insanın ağzını kulaklarına getiren yazılar yazabileyim diye :) burdan öpücük yollamak istiyorum ben 21liğe.. içimden geldi yani ;)

laleninbahcesi dedi ki...

işim çokken telefon çaldı, baktım telekomdan otomatik arama kapattım , meğer burcumu yollayını onaylamış olmuşum, hem de evde hiç kimse o burçtan değilken , bi sene her sabah dokuzda terazi burcunu sesli mesa olarak aldım. Ne ttiysek iptal olmadı.
Hamster falan istemem sosyetik fare diyom ben ona, Naziş uyuz oluyor bana :)) Tüm faregilelr bana Alcınıri'yi (yazılışı nasıldı bilemedim) hatırlatır çünkü. Pek hüzünlü gelirler.
Gamse iki tane kaplumbağa almıştı. Düğme kadarlardı , onları karidesle, kıymayla besledi hemde elleriyle, Bodruma bir aylık taile götürdü. Dana kadar oldular, küvete bile attım kaçtılar. Evde onları aramaktan helak oldum. Olmadık yerlerde karşıma çıkıp beni korkuttular ve sonunda veterinerin yolunu tuttular.
Senin çıkardığın derslerin hepsine katıldım.

Anam ne de yazasım varmış töbe yav.
Öptüm çok Ataletim canım benim

"bi" dedi ki...

hahah. bayıldım. sana ve 21'liğe zaten bayılıyorum da adamın faresine de bayıldım.
darb-ı mesel desen sandığa atmalık, akılda tutmalık.
da,
bi de şu geç gelen şeyin artık değerli olmadığı hikayesini çok merak ettim ben. zira bu mevzu mühim benim için. meraktayım.
üpeym.

beyaz gelincik dedi ki...

sanırım
sıkılmış seninki
tek başına olmaktan,
yalnızlıktan.
neyse senin başına kalmadı
diyecem ama
leke vardı değil mi
evde...
annesinin oğlu desem.

Adsız dedi ki...

ah şenay ya.. ah.. bulsam sizden esirger miyim..
adam bi gitti tam gitti..
işte o yokken evine gizli girip ya da biyerlerde karşılaşırsak alıyoruz ifadesini.. =)

biz her çeşit baktık..
lalem.. kaplumbağa ile başladık.. köpek kuş.. bi daha köpek.. bir kaç civciv.. bi daha kuş.. ve nihayet kedi.. =) hamstırda bizde iki gece misafir kaldı =).. kilit koruma altında.. kediden uzakta.. balık da baktık.. en sonuncuya ancak bi hafta baktık gerçi.. =P..

aman biblo gadım ya.. boşver onu şimdilik.. bu aralar bi keyif dalgasında sörf yapar gibiyim.. dalga çekilir yakında..bi hüzünlenince yazarım onu da..

dilaram yok bizde öyle sorumluluk aktarma.. poposuna güvenen borazancı başı der geçerim.. bakmam hemstır filan.. bizimkiyse aksıne çok huzurlu yalnızlığında..
sıkılan benim onun yokluğundan..
=)

atalet..

Follow my blog with Bloglovin