19 Şubat 2009 Perşembe

.."eski sabahlığımla ilgilli pişmanlık ya da zevkten çok varsıllığı olanlara öğütler'

"neden saklamadım ki ?
tam bana göreydi.. ben de ona göreydim ;
vücudumun tüm kıvrımlarına rahatsız etmeden otururdu ;
onunla güzel ve çekici idim..
diğeri, dik ve kolalı beni bir terzi mankenine benzetiyor.
uyum göstermediği hiç bir durum yoktu ;
zira fakir.. yardımseverdir..
bir kitap tozlanmışsa .. yeniyle siliverirdim..
mürekkep katılaşmış ve tüykalemime akmaya direniyorsa..
yanına siliverirdim..
üzerinde uzun siyah yardım izlerini taşırdı..
bu uzun çizgiler.. edebiyatçıyı.. yazarı.. çalışan adamı yansıtırdı..
şimdi. zengin bir boştagezere benziyorum..
kim olduğumu yansıtmıyor..

onunlayken ne uşağın ne kendimin beceriksizliğinden..ne ateşin kıvılcımlarından ..
ne de su dökülmesinden çekinirdim..
eski sabahlığımın efendsi idim..
yenisinin kölesi oldum..

altın postu koruyan ejderha bile benden daha rahattı..
tedirginlik kuşattı beni..
genç çılgının kaprisine eli ayağı bağlı kendini teslim eden tutkulu yaşlı ..
sabahtan akşama kadar :nerde benim iyi yaşlı kahyam ..
bunun uğruna onu kovduğum gün hangi şeytanın aklına uydum.. diyor .. ve sonra ağlıyor.. iç çekiyor..
ağlamıyorum ..iç çekmiyorum ama .. her an ..
bildiğin kumaşı mora boyayıp onu paha biçilmez yapan sanatı bulan kahrolsun..
saygı göstermek zorunda kaldığım pahalı giysi kahrolsun..
nerde benim eski alçakgönüllü rahat lime lime giysim..

dostlarım..
eski dostlarınıza sahip çıkın..
dostlarım zenginliğin zararından korkun..
ben size ders olayım..

fakirliğin kendi açıksözlülüğü ..
refahın rahatsızlığı vardır..

ey diyojen .. müridini aritipenin şatafatlı mantosunu giyerken görsen nasıl gülerdin..
ey aristipe bu şatafatlı manto sana alçaklıkların karşılığında gelen paralarla alındı..
senin gevşek..sürüngen hayatınla.. özgür ve katı çulsuz yaşamı karşılaştırılabilir mi??
hüküm sürüğüm fıçıyı terkettim.. bir tiranın hizmetine girdim..

bu kadar da değil.. aziz dostum..
lüksün getirdiği hasarları dinleyin..

eski sabahlığım.. etrafımdaki diğer çul çaputla uyum içindeydi.. hasır sandalyem.. basit tahta masam..
bir iki kitapla yüklü çam rafım..
duvar halısı .. üzerinde köşelerinde çiviyle tutturulmuş bir kaç taş baskı..
bunların arasında asılı üç ya da dört alçı kalıp ..
eski sabahlığımla birlikte en uyumlu yoksulluğu sergilerdi..

artık herşey uyumsuz..
birlik yok..
bütünlük yok..
güzellik yok.."


"eski sabahlığımla ilgilli pişmanlık ya da zevkten çok varsıllığı olanlara öğütler'den alınma...
Diderot.. 1772

gereksiz bi şekilde takıldım buna..
yukardakine..
oturup bi de çevirdim iyi mi..
eve gittim..
18lik sınava hazırlanıyor..
didero.. dekart.. monteskiö .. iki daha aklıma gelmeyen filozof..
hepsinden birden sınav..
anladım neden bu çocuklar klasiklerden nefret ediyor..
mesela denecek ki..
eğer tanrı olmasaydı.. insan onu yaratırdı..
bu konuda alıntılarla filan karşılaştırmalı bir yazı yazılacak..

bu yazıyı okurken ben bile..
blog yazısı gibi demiştim basit sade.. ama ..
verdiği tavsiyeler.. her devre uysa da.. fazla sade kalıyor bu devirde..

*****
sonra biri aradı bişey söyledi..
birden diderosuna da volterine de..
ha evet volter diğeri.. bi tane daha var ama du bakalım kimdi..

nerdeydim..
dideroya da voltere de..
noktasına geldim..
oysa ben çok şekerim ya..
renkli canlı ..
yaşama düşkün..
keyifli ve keyifçiyim..
ama tam gömdüm derken .. anksiyete belasını..
çıkarmayın kardeşim..
deşmeyin gene ..
ne haliniz varsa ne işiniz görülecekse..
ne hevesiniz kaldıysa..
ne aklınıza düştüyse...
halledin..

diye kızdım..



şunu gördüm sonra..
beğendim çok..
kedi kumandası.. miyavla .. kendini sevdir.. mırıldan.. filan diyo..düğmelerde..
derhal bunun xy modelini istiyorum.. diyordum ki..
kullanma talimatını gördüm..
21 düğmeli uzaktan kumanda..
pilsizdir..
dilek gücüyle çalışır..

üffff...
işe yaramaz ki..
kedide yarasa..
xyde yaramaz..

oturdum bu yazıyı ekledim ben de..
dilek niyetine..




Image Hosted by ImageShack.us

9 yorum :

carpediem dedi ki...

oturup çevirdin bi de,
helal olsun sana ataletim...
ihtiyacımız var basit şeylere,
o kadar doluyuz ki,
anlatamam...
bugün mor kurdela aradım,
istediğim ebatta bulamadım iyi mi,
ayraç yapacam ya...

.. dedi ki...

bayıldım yalnız kumandaya.
ama bence kediler için olanı, xy için olandan daha mümkünsüz.
xy kişisi aşk moduna geçip ambale olduğunda böyle idaresi mümkün bir süre için de olsa. ama kedi hayvanı her daim bencil 8)

geçkalmadımki dedi ki...

Eski dostlarıma sahip çıkmak istiyorum çok.. bu söz de daha önce bahsettiğim içimde yara olan konuyu anımsattı..
Eski sabahlığıma daha bir başka gözle baktım, bakmaktayım şimdi.. bu çevirinden sonra.. aslında kayboldum satırlarda, üzerimde eski sabahlığımla..

Bide o kedi kumandası ne lüks bi alet.. hoş benim çıtır kızımda işe yaramaz, özgür ruhluda hiç... :))

Sevgiler...

alpernatif dedi ki...

ahah

xy kumandası

kullanan

xy kumandanı

ve evet
voltaire iyi voltaire :P

Çağlar dedi ki...

- kumandanım, her taraftan sarıldık.
- kaygılanma çekirge, egolarına saldır. kuyruklarını kıstırıp kaçarlar bu xy'ler.

laleninbahcesi dedi ki...

hehehehehhe eski sabahlığa ağıt ha))))
Ben severdim yav felsefe derslerini, hocadandır belkide pek tatlı ufacık bir kadındı.
kumanda süper. Eski dostlara gelince eskiyolarmı ne))). Şaka şaka hiç kimselerin yerine koyamadıklarım var. Öptüm gittim

Adsız dedi ki...

çok iyi yoğunlaşırsan kumandaya gerek yok...
direct iletişim kurarsın kediyle...
zeki hayvanlardır kediler :)
çok iyi yoğunlaşmanın yolu...
belkide eski sabahlıkları giymeye devam etmekten geçiyordur :)
kimbilir :)

sevgiyle...

uctemmuz dedi ki...

Ben bu yazıyı çok sevdim. o kadar söyleyeyim.:)
Kaç kere okudum, bir dolu şey düşündüm.
Öyle işte.:)
Sağol...

şafak dedi ki...

çiçek veren ikon : )

Follow my blog with Bloglovin