12 Eylül 2008 Cuma

açığa çıkarılan gerçek örtüldü..

başlığımı seveyim..
ama da içerik vadediyor di mi..
yok yok..
başlığı kooocaman..
içi boş.. =P bi yazı..



eski haber ama kaçmaz..bu buduarda yer almalı..
yabancı basında haberin başlığı..
"gerçeğin memeleri.. uygunsuz bulundu.." olmuş..
ben nasıl kaçırmışım..
neyse ki yakaladım..

ne mi olmuş.. e ne olsun..??..
örtmüşler..

konu..
1700lerden bi ressama tiepolo'ya.. siparişle yaptırılan..
bir tablo..
bir yaşlı adam.. kollarında da bir yarı çıplak..
özellikle de sol memesi pek diri çizilmiş..genç bir kadın var..
adı.. bakmayın siz bizim basına.. mabette açılan gerçek filan değil..
"zamanın açığa çıkardığı gerçek"../truth unveiled by time/
.. işte adı bu..

bir yaşlı adam bi ayna ..aynadan yansıyan ışık..bi meme..
işte gerçeğin açığa çıkışının sembolizmasının italyan usulü anlatımı..
yadırgayan var mı..
yok di mi..

işbu tablo..
hem de berluskoninin kendisi tarafından seçilerek basın odasına asılmış..
hani adaleti filan temsil etsin diye asıldı da denebilir de..
tabii berluskoninin sarkıntılık tutkunu bir adam olduğu göz önüne alınırsa..
basın açıklamaları sırasında.. tam kafasının üzerine gelen bu diri meme..
bir aziz halesi gibi duruyormuş..
bu tabloyu seçmesinde.. kendi özel zevk etkisinin..
/bakınız muhtelif maço davranışları/
tablonun simgesel anlamından daha ön planda geldiğini söyleyecek kadar..
densiz değilim..
ama en azında .. cuk oturmuş.. tam yakışmış.. diyebilirim..

sonuçta bazı kafalar..
ekranlarda.. fotolarda salınan bu memenin..
italyan halkının milli duygularını incitmesinden tedirgin olmuşlar..
e narin tabi italyanlar..=P
sonuçta..
etraftaki binlerce.. çıplak ve birbirinden güzel..
meme heykeli ve tablosunu asla görmemişler ya..
bu kültürün içine doğup orda büyümemişler ya..
şoka filan girebilirler ..
o yüzdennnnnnnnnn
örtmüşler tablodaki memeyi ve ayva göbeği..

önce ortalık birbirine girmiş..
sanat uzmanları açık açık bu delilik diye bağırışmışlar..
sonra..
anlaşılmış ki bu bir fotoğraf.. resmin aslı müzeye aktarılmış filaaaaaaann..

ama konu bu değil di mi..
konu memenin nerde açılacağının anlam ve önemi..
e sonuç olarak ..
bi süre önce de..
italyan parlamentosunda kadın milletvekilinin dekoltesi diye kıyameti koparanlar..
vardı..
aklı karışıyodu milletin..
meme çatalı yüzünden..



yıllar önce çekirdekle ettiğimiz bi sohbet geldi aklıma..
feşın teve izliyordu 4 yaşlarında filan..
transparan giysili mankenler geçiyordu podyumdan..
bunları giymek için çok güzel vüducun olmalı dedi.. bana..
ben de..
evet.. ama bazen güzel de olsan giyemezsin dedim..
neden dedi..
e mesela eğer ciddi bi iş yapıyosan..
böyle giysiler seçmezsin..
eyvahhh dedi..
benim ya manken ya dansöz olmam gerek.. heryerlerimi göstermek istiyorum =)..

belki de yanlış söylemişim kızıma..
belki de giysinin papaz yapmaması gibi..
bedenini sergilemek de..
insanı statü dışı yapmıyor..
çıplak kadın..
vekil olabilir..
cumhurreisi karısı olabilir..( bkınız bruni kadın..)
bu durumda kızımın yolu açık yani..
yiğidin malı meydanda olur deyip..
yaşamını kurabilir..
gardrobunu da özgürce seçebilir..
iş..
kafasının içi ile dışı aynı düzeyde süslü olsun..

şaka bir yana..
18 yüzyıl resmin.. italyada..
modern çağ ressamının türkiyedeki nüsü ile aynı kaderi paylaşmasının bi anlamı var mı..
ya da diyonizosa don giydiren zeka ile..

bilmiyorum ben..
bu konu genel kavramlarımı aşıyor benim bile..
işle işle bitmez..
saçaklı kaos örneği gibi..

dekolte.. nerde ve nereye kadar..
artık bilmiyorum.. desem..
çifte standart diye bağırabilir birileri..
hem dekolteyi hem uygunsuz giyimi.. günlük yaşamımda kullanırken..
eleştiremem ya milletvekilinin giysisini..

ama bişi diyim mi..
hiç bi patronum.. yakınım ya da..hastam veya yakını benim hekimliğe yaklaşımımı ..
sorgulamadı bugüne kadar..
file çorabımla kırmızı botlarımla ya da mor saçlarımla dolandım göğsümü gere..
ve bu şaşkının da kafası çalışmıyodur sanırız belki kesin gibi bi durum olmadı..

dedim ya.. saçaklı kaos konu..
ne dersiniz..
dekolte nerde nasıl kim için..
iyi hoş..
kötü sakıncalı..
???..

düşününce..
dekolte bizi rahatsız etmiyor ise..
ya da bu xylerin aklı bu kadar karışmaya uygunsa..
çokonat reklamı gibi hiç akıllarından çıkmıyosa..
taaa heranın kışkırttığı zeusun savaş açmasından..
taa truvalı helenden beri bu iş.. bir dirhem çıplak et.. saç.. koku..
hep xy aklını kolayca karıştırıyosa..
ki etkileyici olmaya bi itirazım olmaz..=P..
ama anlamadığım..
ne demeye hala her haltı yönetmeye çalışıyolar..

çekilsinler kenara.. devretsinler yönetimi..xxlere..
biz yönetiriz..
hem de hiç bir gerçeği örtmeden yönetiriz..
soyunuruz.. dökünürüz..
onlar da oturur seyreyler..
nedir bu hem yönetirim hem bakar görürsem etkilenirim..
örtelim de rahat yöneteyim sevdası bilmiyorum ki..

*******************

iki köşe yazısından birinin içinde geçen "ikoncan" terimi??
merak ettim..
ilk kim türetti.. bu sona can ekini.. neden türetti..
ben kaçırmışım..
hadi aydınlatın beni..

10 yorum :

Adsız dedi ki...

aynı soruyu.. bir ay evvel önce filan ayşe arman (ki kimse sevmez ama nedense okurlar.. ) sormuştu.. bildigim kadar ile bir cevap gelmemişti..

eda taşpınar diye bi hatun var.. 1 sene arayla bodrumda aynı iskelede aynı yatış şekli ile fotolanarak tarihe geçti.. evet ondan sonra deniz kenarlarında boy gösteren avize küpeli 14 pont terlikle (bikini ama özellikle mayokini altında) salınan marka giyinen sosyete hatunlar çıktı tek tek.. hatta bu sene eklendi.. süreyya yalçın, iris bişi.. (unuttum soyadını) bunlar bitter çikolata teninde olup.. hepsinin zengin sevgilisi var.. ne iş yaparlar bilmiyorum..

haa bide avrupa yakasında bir karakter yarattı gülse birsel 'şahika' çakma ikoncan olarak ta gündeme geldi..

aydınlandınız mı bilmiyorum.. ama file çoraplar, kırmızı botlar, mor saçlarla sizde hiç fena sayılmazmışsınız.. halbuki ben hiç öyle düşünmemişim sizi :)

kızınızın yolunda bi kızım var.. ve yemin ediyorum.. iki gözüm önüme aksın.. 3 yaşında filanken doktor dansöz olucam derdi.. doktorunu çok severdi sanırım o ondan.. dansöz kısmına hiç girmiyim bilmiyorum :)

sevgiler..

ps: hep okuyorum da bugüne yazmakmış kısmet..

Adsız dedi ki...

opss.. espiri atlamışım iki gözüme aksınnın devamı gelip abartacaktım.. gözünün yağını yiyem' e kadar ama araya bir telefon görüşmesi bir wc molası gırınce.. anlamsız olmuş.. espri mahiyetini yitirmiş yazdığım :)

ps: umarım ifade edebildim..

burdasaklaniyorum dedi ki...

heheh.. ben çekirdekle bu sohbeti hatırlıyorum. bi kere daha söylemiştin 8)
ikoncan ne ben de bilmiyorum. yani kime deniyor biliyorum da niye deniyor bilmiyorum. bir de rahatsız ediyor o laf beni. bi itici mi ne?
o "can" kısmı niye eklenmiş ki? "ikon" yetmemiş mi vurguya?
ay bilmiyorum sevmiyorum o kelimeyi de, modelleri de.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

unutmadan hemen söyleyeyim, o terimi bize kazandıran Selahattin Dumandır. İki yazısından birinde Eda Taşpınardan söz etmezse nikahı boş düşer.En ünlü ikoncanımız da o dur zaten. Bu kadar magazinsel bildiden sonra , galiba her kadının içinde azcık teşhir duygusu var. Çekirdek bunu erken teşhis etmiş)). Yani İtalyanlar da bunu yaptıktan sonra biz artık AB ye bile gireriz. Geçen yıl bizim yaşadığımız heykel faciası da az değildi hani. Öptüm seni ataletim canım benim

uctemmuz dedi ki...

Bir erkek neden kadınlar örtünsün ister, ben onu anlamıyorum. Hadi kadın kocasını kıskanır, sevgilisi başka seçenekleri farketmesin ister belki filan...Ama erkek?
Ya ben tartışmanın İtalya daki boyutunu geçtim de akşam Siyaset Meydanını izlediğimden beri iyice aklım karıştı.
Bi de bu ikoncanlar bizim çevremizdeki erkeklerin merakını celbediyor mu gerçekten? Ben hiç sanmıyorum. Paris Hanım da öyle. gerçekten ilgilenenler var mı bu insanlarla? Ben hiç rastlamadım da. Neden o kadar çok resimleri var o zaman sayfalarda?
Serpil Çakmaklı ve Banu Alkan'ın geçmişteki resim-haberleri çok daha insani ve ilgi çekiciydi. Ya da bana öyle geliyor...
:)

Hera dedi ki...

şimdilik sadece selam veriyor ve sevgilerimi bırakıyorum :)

alpernatif dedi ki...

Hööööööyt
Kadın kısmısı olarak biz erkeklerin dekolte merakına fazla dokanmayın bakiiiim

Şimdi konu şöööle
Karşımızdaki kadın dekolte giysin (boy,kilo,yüz fark etmez)
Ama karımız,nişanlımız sevgilimiz giymesin
Karşımızdaki kadın çatalını göstersin
Ama hayat arkadaşımız göstermesin
Yani biz herkesinkini görelim
Ama kimse bizimkini görmesin

Zaten ben...
Höh
Yazıdaki resmi görünce ne diyeceğimi unuttum ?

Amaaaan
Boşverin anacım
Herkes çatalını göstersin
Seviyorum ben ne var ?
İtirazınız yoksa inceden de bakıyorum işte

Ama öyle fark ettire ettire bakmak da olmuyor
İlla ki fark ettirmeden gizlice bakmak lazım

İşin heyecanı orada zaten
Hem ben... ?
Gene resme takıldım,unuttum :D

Ece dedi ki...

İş yeri kuralları vardır bana göre.Yazılı değildir ama vardır işte..Yere ve konuma göre giyim diyorum.Diyordum eskiden..de..şimdi??

Malzeme olsa..çatal-bıçak-kaşık..Allah ne verdiyse koyardım masaya.

Şaka bir yana,ikoncanı ilk defa duyuyorum.

Sen savur mor saçlarını Ataletim.Yakışan,yakışanı yapsın..

geçkalmadımki dedi ki...

İtalya da akepelileşiyor galiba.. Ayrıca İkoncan konusunda da yaramı deşmişsin..Ben yıllardır Antalyanın ikoncanı olmaya uğraşıyorum bi türlü başaramadım..
yanayım bronz olayım diyorum, ufunet basıyor gölgeye çekiliyorum. 90-60-90 olayım diyorum 110-110-110 oluyorum, çatalımı kapatamıyorum, kapalı yaka giysemde göğüs çatalı ortada..
olamadım bi türlü ikoncan..
N'apiyim kısmet..
Sevgiler Sevgili atalet...

kayipsimurg dedi ki...

Ben bizzat yaşadığım bişeyi anlatıcam:
üç beş yıl önce haşemalerın yeni yeni plajlarda görünmeye başladığı yıllardı. Plajdayız. Baktım gözler dikilmiş bir haşemalıya dikkatle bakılıyor. Bu kadar ilgisini çekenin ne olduğunu sorduğumda. "-altta ne olduğunu anlamaya çalışıyorum" demişti.
Sanırım dekoltenin ölçüsünü biraz burada aramak gerek :)
İkoncan nedir bilmiyorum ama bir "ikon" ve bir "can" olaraktan kendime pek yakıştırdım bu sözü :) (tipik aslan burcumuyum neyim)

Follow my blog with Bloglovin