31 Temmuz 2013 Çarşamba

kendini yeniden yaratmak..

kendini yeniden yaratan bir kadınım..
ama bu sefer metafor değil..
gerçekten..

kimlikten ehliyete banka kartından.. telefon defterine..
güneş gözlüğünden pisi’ye..
şifreden parolaya..
sıfırdan yeniden yaratmaktayım..
telefon etmediğim banka..
iptal etmediğim hesap ve anlaşma..
girip çıkmadığım devlet ve kamu dairesi kalmadı açıkçası..

bir noter kalmıştı..
onu da bugün başka bir iş için vekaletname verirken..
ziyaret ettim..
bazı yerleri iki kere tavaf ettim..
muhtarı mesela..
benim vukuatımdan hemen sonra sevgili çekirdek de küçük çaplı bir kayıp yaşayınca..

yaşı onsekizi tamamlayan bir insanın da muhtardan kendi başına bir evrak alamaması da ilginç ayrıca..
“annen gelsin” neyin kafası ise..
bu kafa yapısı.. beni gıcık ediyor..
baleye giderken yardımcıya bale kostümlerini vermemişlerdi..
emanet edemedik demişlerdi..
ben çocuğu emanet ediyorum kadına..
onlar çocuğun giysisini emanet edemiyorlar..

bu işlemler süresinde..
kadın çalışanlarla her işim hızlı ve düzgün gitti..
ama erkeklerle hep bir sorun yaşandı..
yani hayatta ve düzende değişen birşey olmamış..

iş bankasındaki telefonda bana yardımcı olan hanım görevli..
çekirdeğin benim üzerinden sahip olduğu ek kredi kartını kapadıktan sonra talebim üzerine..
bankamatiği babasının üzerinden olmasına..
babası istanbul dışında ve telefonu kapalı olmasına..
tc kimlik nosunu benim bilmememe rağmen..
bana tuhaf kimlik sorularını bildiğim..
ve hesaba her ayın şu gününde şu kadarlık harçlık yatıyordu.. şubesi de şurasıydı.. bak geçen sene nisanın 12sinde de kaybetmişti de yeniden çıkarmştık  gibi tuhaf öykülerimi sabırla dinleyip..
bu öyküleri kontrol edip..
kartı iptal etmek için gerekli izinleri alıp.. sonra evden beni arayıp iptal ettim efendim diyerek bir tarih yazdı..
telefonun ucunda bir insanın olduğuna.. beni inandırdı.. içimi sıcacık yaptı..

kimlikler ıvır zıvır.. zorlukla yorgunlukla ve masrafla da olsa..
geri getirebildiklerim..

geri getiremediğim..
yazılarım ve fotoğraflarım..
bu vesile ile..
bir çok ah keşke dedim..
yaradıldığım günden beri demediğim kadar..
bi dolu meliydim.. malıydım cümlesi kurdum..
ve bir kocaman pişmanlıklar listem oldu..
benzeri başınıza gelirse diye..
buraya not ediyorum..

heryere burnunu uzatıp bi koklayan kişi olarak..
yazdığım herşeyi google documents’e yazmadığım için çok pişmanım..
yazmış olsaydım öykülerim.. yukarda biryerlerde beni bekliyor olurdu..

fotoğraflarımı.. internete yüklemediğime.. çok pişmanım..
hep acelem olmasından hep sorduğunda yok annem yükleme diye cevap vermemden ötürü ..
fotoğraflarım da gökyüzüne yüklenemediler..

işte bu kadar..
şimdilik başka bişey yazamayacağım..
çalınmadığı için çok mutlu olduğum fotoğraf makinesi şarj kablosunu bugün buldum..
..
yedek fotoğraf makinesiniiçine bir s-kart almayı ve bir üst model makinemin..
şarj edilebilir pillerini ve onun içine de bir s-kart almayı ve hepsini bir araya getirmeyi başardığım gün..
yeniden fotoğraflı .. anlamlı yazılara döneceğim..

kitaplara verdim kendimi..
onlardan söz edesim var....

oraya buraya yüklediğim fotoğrafları yeniden toplayabildiğimce toplayıp.. yeni albümler yapasım var
öykülerimi .. yazık ki.. bir daha yazabilir miyim bilmiyorum ama..
yenileri belki bekliyordur yeni klavyenin arasında..

faydalı siteler listesi..bilinen picasa vesaire dışında..
pinterest.com..
artık tek tuşla.. ister bilgisayarınızdan ister sitelerden fotoğrafları oraya yükleyebiliyorsunuz..
mantar panolara raptiyeler gibi tutturabiliyorsunuz..
youtube.. kesinlikle tüm videolarınızı emanet edebileceğiniz.. dilerseniz kimse görmeden sadece kendinize saklayabileceğiniz adres..
google doc.. ister pdf ister word ister excell tün yazı işlerinizi emanet edebileceğiniz yer..
çok cinfikir bişey değiller önerilerim ama bu kadarını yapmış olsaydım bile ..
kurtarabileceklerimi düşününce..
önerilere açığım..
sizin de korunma amaçlı önerileriniz varsa.. bekliyorum..

Image Hosted by ImageShack.us

2 yorum :

carpediem dedi ki...

hep yedekliyorum ben...taşınabilir hard diske, o da evde tutuluyor..

parıldayan çiçek dedi ki...

Geçmiş olsun.Yıllar önce günlük olarak tuttuğum notlar bilgisayarın bir tuşuna yanlışlıkla bastım.Hepsi silindi.ya çıktı alıyordum şimdi flaş belleğe kopyalıyorum.

Follow my blog with Bloglovin