30 Aralık 2009 Çarşamba

yok geçen yıl nasılmışım ..
hangi duygudaymışım bakmayacağım..

sadece kalemim .. ya da duygularımı kağıda klavyeye döküşümde bişiler varsa var..

aklımda prensiplerimde.. karar uygulamalarımda bi numara yok..
o yüzden lsitelerimden neyi yapmışım diye bakmam gereksiz.. olasıdır ki hiçbirini yapmamışımdır..

zaten aman aman ciddi uzun geleceğe yönelik listelerim de yok..
olmamıştı hiç..
son altı aya kadar..
onlar da öyle hep yapasım olan.. içimde kalmış şeyler listesi gibi değil..
konuşurken .. sözünü ederken.. ordan oraya geçerken.. hah bak bu da yapılabilir şeklinde ..
dile gelenler.. "niye yapmamışım ki"'ler.... "ay bak yapacaktım unuttum"lar..
"ay eve tıkılıp duracağına insan .... da yapabilir".. den "yapmalı"ya dönüşenler..
şimdilerde listelenip..
eksik aklımla..
biraz da olsa.. yerine getiriliyorlar..

yoksa dediğim gibi..
yıl sonu listeleri..
seneye neler olsun dilekleri filan yok..

bence en iyi rejim hemen başlanan..
en iyi şarkı hemen sidisi alınıp .. daha arabada dinlenmeye başlanan..
en iyi program.. anında yapılıp.. uygulanan..

elbet.. bir de prağı görsem..
iskoçyada lochnes gölüne gitsem bisiklet kiralasam.. kalın .. krem rengi el örgüsü iskoç kazagım olsa üstümde.. mataramda iskoç viskisi..
koyunlar yayılsa o iki yanı alçacık taş duvarlı.. kıvrıla kıvrıla giden dar yolun iki yanında..
nessi beni beklese..
hemen başını sudan çıkarıverse.. ağzında bi tutam otla .. okşasam kafasını.. gözleri de zaten yeşil olsa..baygın baksa.. gibi bi hayalim var ama..
yazılar filmatik cinsinden..
onu yapabilirliğim hep olduğundan...
öyle derin ahhhlar çekmiyorum..

acendam vardı elbet yıllardır..
orası burası notlarla kaplı..
veli.. hekim.. okur.. düşünür .. gezer .. yaratır bir kadının acendası..
karma karışık listeler.. aralarda.. masayı griye boya.. üzerine bilmem neyi koy.. şeklinde ev düzenleme notları .. türlü çeşit..
altında hemen alışveriş listeleri bu işleri yapmak için..

de..

uzun zaman oldu .. o listelerden uzak kalalı..

evet yine de acendam var.. bir adet..
kırmızı..
mor değil evet..
şaşırtıcı..=)

içi klasör gibi olanlardan.. iç kağıtları her yıl değişenlerden..
şimdilerde üzerinde tarih olanından bulmak çok zor oldu..
hepsi zamansız acenda gibi bulduğum içlerin..
ben de tarihleri yazarken illa kaydırıyorum..
oluyor çarpık zamanların acendası..
sevmiyorum..
telefonu kullanıyorum o yüzden.. alarm da kuruyorum..
temiz..

ama kırmızı acendam yanımda geziyor.. gene notlar almak için..
bazen..
acendayı çıkarmaya üşenip.. telefona notlar bölümüne yazıveriyorum.. sms diliyle..
bazen de hatta ses kaydını kullanıyorum telefonun..

dağınık kadın oldum.. iç bulamamaktan beş bin yerden topluyorum kendimi..
ruhumu topladığım gibi... beş bin yerden..

daha önce de defalarca eklediğim yerden
saat yediyi geçti şu anda.. az önce bitti işim..
bir çok taburcu.. uyarılar öneriler öpüşmeler kucaklaşmalarla uğurladım yılbaşı öncesi tatiline ya da kesin gönderişlere hastaları..

sedencik kutlamam demiş.. yazı eklenmezsen..
bu da yılbaşı kutlamanız olsun.. o zaman..klinikteki odamdan ekleyeyeyim dedim..
dışardan hala trafik sesi.. klaksonlar.. deme
k gidemiyoruz bi yere.. yine..
tepe lambasını kapadım odanın..
masa üstündeki iki lambayı da yaktım.. az ışıklılar.. ancak ikisi yetiyor karanlığı yarmaya..

bak bu cümlede bir felsefe var bilog gördün mü..
"ancak ikisi yeterli oluyor"..
ama ampulü değiştirirsek o zaman teki de yeter..
ama o zaman benim migrenim tutar..
ama etrafı aydınlatabilmek için tek başına..
biraz baş ağrısı çektirmeye değer..
=)..

evet.. bu masadan bu yıl eklediğim son yazı olacak..
bilog..
bu yıl çok kullanamadık seni eskitemedik..
yolları.. ama olsun..
sen oldukça sabırlı ve vefakar çıktın..

hem sana face sayfası açtım..
o sayfaya bir farm ville ekledim..
sürmeliyi bağcı yaptım..
kocaman bir köşk yaptım üzerine..
önün bağlar.. arkan lavanta tarlaları.. olacak..
bir kaç kazciğeri için kaz.. bir kaç trüf / yer altı mantarı bulsun diye.. domuzcuk.. olacak.. gerisi..
fıçılar üzümler
ve belki bir gün şaraphane de eklerler.. kimbilir farma..

bak şarap dedim de.. gergine bir test yapayım..
hani bizim ev yapımı şaraplar nooldu.. diyeyim..
uzun zamandır yorumlarını görmüyoruz.. okuyor da mı yazmıyor.. yoksa artık buralara hiç mi uğramıyor anlamış oluruz..

evet sana bir de.. petville de ev yaptım bilog.. orada yavaş yavaş bir buduar oluşuyor..
ben o tıkları tıklarken ne çok "düşünmüyorum" blog.. ne iyi geliyor..
zaten ondan seni ihmal ediyormuş gibi oluşum..
ama inan bak onu bile senin için.. senin etrafında..seninle ilgili yapıyorum..

yazamıyorum diye dolaşıyorum ortada.. oysa bi oturunca.. sözcükler peş peşe çıkmaya başlıyor.. kendiliğinden..

geçenlerde sana ihanet ettim biliyor musun..
mutfakta idim..
yanlış anlama.. yemek pişirmiyordum..
sigara içecektim de.. eve yayılmasın kokusu diye aspiratörü alıştırıp mutfakta oturmayı tercih ediyorum bazen..
evet sigara da içerim ben bilog sen biliyosun zaten de.. bilmeyenlere..
ve evet en çok kahve ile.. şarapla ve düşünürken ve sohbet ederken içerim..
işte o arada aklıma gelenleri.. deftere yazdım bilog..
sonra da..

çekirdeğe okudum..
sanırım sesim boğuldu okurken.. biraz duygusaldı yazdıklarım..
kendi yazdığıma duygulanmadım elbet.. yazıya konu olanlardı duygulandıran beni..
çekirdeğin yüzünden anladım sesimin boğulduğunu.. bi de eğilip öpmesinden..
güzel olmuş dedi..

buraya gelince dağılıyorum blog..
aslında daha derli toplu oluyor elimle yazarken..
ben acendadan bahsediyordum.. nereye geldik gene.. dağınığım demiş miydim ??

sonunda geçen yıl bana bir gerçek zamansız acenda geldi.. bir dostumdan armağan.. üç ayda.. içimdekileri döküp kimi sayfayı anı kimi sayfayı liste kimisini notlarla doldurdum ve kaldırdım..
üç ayda..
yıllık acenda bana üç ay yetti..
hayatımın o kadar kolay bağlayıp kenara koyamadığım üç ayını kolayca zamansız acendamın kapağına uygun renkte bir lastikle bağladım.. bağladım çünkü arasına sıkıştırdıklarım yüzünden kapanabilemedi..
fıstık yeşili blog o da.. mor değil..

sonra.. bir de şarap acendam var..
ince ince düşünen bir dostun armağanı..
içinde bir şarabın tüm özelliklerini not edeceğim bölmeleri var.. ama ben sıfatlara hakim değilim..
tek yaptığım oynak olgun dolgun benim gibi diye not düşebilmek..
şimdilerde sıfat çalışıyorum blog o şarap acendasının hakkını o zaman
vereceğim..

ve o da koyu bir kırmızı.. sauvignon şarabı renginde..
mor değil..

ammaaaa geçen hafta bir istanbul acendası aldım blog..
işte o.. mor.. =9
sonunda..
aşkım olan bu şehir sayesinde yine bir zamansız ve mor acendam oldu..

yılın son günü yarın..
tam tamına.. 10 ay.. ondokuz gününü.. atalet olamadan geçirdiğim bir yıl..
bitiyor.. inan çetele tutmuyorum..
şimdi parmak hesabı yapıp da yazdım.. dramatik görünsün diye..
ama başladığı günün tarihi kafamda çivi gibi çakılı duruyor..

aslında bişey anlamayacağız .. 02.01 tarihini attığımızda..bir sayfa filan çevirmeyeceğiz hayatımızda..
öyle gene ağır aksak ilerleyecek yaşam bazen de ani dönüşler yaparak..

ama burda bikaç değişiklik olacak..
yok korkma kötücül değil..
hani ablan "ehlikeyif" gibi gece yarısını bir geçe seni kapatasım filan yok..

basit..
artık çekirdek demeyeceğim bir daha..
ne çekirdeği.. o artık fidan oldu.. hatta genç ağaç =P..
ama fidan adını da hiç sevmem.. niki de ondan farklı değil..
o yüzden artık çekirdeğe.. fıstık demeye karar verdim..

sk demeyeceğim artık.. çocuksun babası iyi bir tanım bence.. onu da çb olarak göreceğiz..

ha bir değişiklik de odamla ilgili...
buraya bir şişe konyak koyacağım.. blog.. bir de kadeh..
bu saatlerde.. iyi olurdu bak şimdi eğer olsaydı dememek için..
bir hocamız vardı.. fakültede zor günlerin sonunda bir kapak atardı.. bize de verirdi..
ben gerçi kapakla yetinirmiyim bilmem ama.. =)
bak iki kadeh olsun o.. belki gelen geçen uğrayanların da canı çeker diye..

başka..

listem yok..
kararım..
son günlerde anladığım bir gerçeği.. sürdürmek..
benim güç güç diye yırtındığım şeyin ..
sahip olduğumu sandığım şeyin aslında genel geçer güç değil..
kendi adıma söylüyorum .. ha.. alınma sakın..
dayanma gücü olduğu..
endürans deriz biz tıpta..
dayanıklılık diyenler de olabilir..

işte..
bunun sürmesidir.. dileğim..

bir de keyif alabilme halim sürsün..
bir de.. yazı yazma keyfim geri gelsin yanında bir yazma disiplini de getirsin istiyorum..
şu kadın konularındaki merakım depreşsin istiyorum yine.. hatta bugün düşündüm..
sosyoloji mastırı yapasım vardı.. olmadı bu yıl..
ben şimdiden azıcık bu konuyu çalışmaya başlasam.. diyorum..
gözlemleri not etsem hatta evet evet.. bak kategori açsam da oraya eklesem..
mastır tazimde de site etsem literatür eklerken..

evet .. seninle ve benimle ilgli olanları buraya yazdık blog..
diğerleri..

aklımda............

***
doğum günümü sevgiyle kutlayanlara burdan kocaman ve sıcacık öpücükler veriyorum..
hatta bakın rujumu tazeledim de öyle öpüyorum..
e bi zahmet silmezsiniz siz de hemen.. =P


Image Hosted by ImageShack.us

14 yorum :

Çağlar dedi ki...

ben de o yazma isteğinin gelmesini istiyorum, katılıyorum. iyi yıllar falan da diliyorum.

şimdi efenim ayrıca.. çb demişsiniz, ben irkildim. her ne zaman kullanırsanız çb diye, ben yine irkilirim :)

- çağlar bilir ;)

Adsız dedi ki...

İn Vino Veritas :)

Adsız dedi ki...

aman çağlar.. şarkıdaki gibi..
" ben sana uzun uzun çağlarım bilirim " diyorum..=) takılma..

********

latince sever adsız..

doğru "in vino veritas" =)
konyak için ne var latince arşivde acaba.. =)

atalet

Adsız dedi ki...

Deus et natua non faciunt frusta:)

birisi.. dedi ki...

bugün kokina'ları gördüm aklıma geldin..bunca yıldır her yıl alınır hanemize, ama adının kokina olduğunu ilk senden duydum..uyuyana kadar o bi tutam kırmızıyı saçımın bi tutamına bağlamama rağmen ismini hiç merak etmemişim..

uzun yıllardır..hiç yazmadım ama usulca okudum..blog aleminde sevdiğim tek kadın sen..

yazılarını kimi yaşararak, kimi gülümseyerek.. kiminde kendimi bularak..okudum..
bilgilenerek..

bi gün istanbula yolum düşerse dedim çok zaman önce..sevgi ile kucaklamak isterdim dedim..hiç düşmedi..

bu yazın hüzün kokuyor..bir yılın hüznü..ben gibi..

becerebilseydim o şarabı ben koymak isterdim..şuracığa..

kutlu olsun hem yaşın, hem yılın..
sevgiyle..

beyaz gelincik dedi ki...

sevgiyle

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Ataletim, bu blog dünyasına sen mor rengi kattın, sıra başka renklere gelmiş anladığım kadarıyla. Bu blog dünyası seninle renk renk.
Yazma isteğin geri gelsin, mutlaka gelsin, Fıstığınla, ç.b la, 19 luğunla( hala 19 luk dimi) ve de bizle dopdolu, şaraplı, konyaklı bilumum sana keyif veren her şeyle dopdolu bir yıl dilerim.

Bideeeee çok öperim seni...

sedencik dedi ki...

yazıyı görünce çok çok çooook sevindim...
okudum...sonra bir daha....
bir ara kendimi ...
tutturan biri gibi hissetsemde ...
kısa sürdü:)
öyle olsa yazmazdın:)
doğru anlamış mıyım...
liste yapıpda tamamını ...
hiç değilse çoğunu yapabilen kimse yok çevremde...
ve herkes bu listelerin moral bozduğu ortak fikrine ulaştı sonunda...
ne de olsa insan benzerlerini arayıp buluyor :)
güç,dayanıklılık ve keyif...
hepsi sürecek...
onların şifresi sende zaten ...
hiç bir zaman hiçbir yere gitmezler...
bak konyak koymak süper fikir...
sen 2 kadeh koy tabide...
banada bi kadeh özel yaparsın artık...
şöyle taşlı,isim yazılı filan...
konyağın ruhuna tamamen ters tarafından...
bendeki öylede...
züppelik olsun diye değil...
millet o kadar nefret ediyor ki...
kimse dokunmuyor kadehime :)
kocamaaan öpüyorum seni...
teşekkür ediyorum...
sağlıklı,mutlu,güçlü,artan keyifli...
ve çok güzel bir yıl diliyorum...
herşey iyi ve güzel olsun...
mutlu yıllar...
sevgiyle...

Adsız dedi ki...

2010 da,
dünyada,ülkede barış olsun,
kardeşlik olsun...


fıstığın mutlu,şanslı,
19 luğun sağlıklı,üniversiteli olsun...

keyfin yerinde olsun senin...
gönlünce olsun herşey...
sağlık-iç huzuru dolu...

günlük güncellensin blogun,
bir de yorumaltları olsun...

kahverengi

kumhavuzu dedi ki...

aspiratörü neye alıştırdığını pek anlayamadım:s
:p

şu kanyak..
en sevdiğim martel..
gümrükte gene bkıp geçtim:)
69€bigün verir alırım diye ümid ediyorum
martel olmadımı konyakta içmiyorum:)))
böyle bi cins işte..

seni seviyorum kadın
mutlu ol
dileğim budur

hayatgibi dedi ki...

listes(ler)siz nice yıllara..

beyaz gelincik dedi ki...

mor bir ajanda,
istanbul yazan,
ben de istesem...
olur mu?

alpernatif dedi ki...

Valla yorum yazamayan bir tek sen değilsin
Bu benim burada denediğim kaçıncı yorum unuttum
baştaki yorumlarda ne yazdığımı bile unuttum
Ama seni sevdiğimi unutmadım :))))

Adsız dedi ki...

sondan başa kolayıma geldi de..
alperim.. natifim.. biliyorum diyeyim.. sen hangi cümlene dediğimi anla..
.... dilaram..
istanbul acendası hemen yola koyulacak sana =)..

.....
hayat gibi..
listesiz nice yıllara..
=)

------
kumım havızım..
ben de seni seviyorum..kadın.. ve özledim de.. =D..

*****
kahverengim..

yorum altlarını ben de istiyorum.. yazı eklendikten sonra on dakika içinde glen yorumlar.. onlara hemen yorumaltı.. onlara yine yorum yazıldığı günleri.. o ruhu ben de özledim =)

*******
sedencik ayrık otum..
her yudumda seni anıyorum.. zaten konyak söz konusu olunca..
ha bi de.. en baroğundan bir kadeh almazsam.. onu da yetmedi ben süslemezsem .. adımı değiştirip hareket yapıcam..=)
bi de.. hayır tutturmak değil..
bir kez söylemen yeter.. az öz söyleyenlerden olunca.. şimşek hızında geliyor cevap elbet..
=)

lalem..
listede bi fazlalık var ama ..
iyi dileklerini aldım kabul ettim..
bi de ben kattım di mi moru.. söyleye söyleye.. obsesif kişilik..
=)
*****

birisi..
bu kez.. hüzünlü olmasın istemiştim..
ama buğunun şaraba yakıştığı gibi..
bana da hüzün yaraşıyor..
yaraşmasa da bir yerimden çıkıveriyor..

teşekkür ederim.. güzel sözlerin için..
bir gün düşerse yolun istanbula..
beklerim.. ille uğramanı..

*****
latinceseven adsız..
yaradan ve doğaya karşı çıkmak ne haddime..

=) öyle olsun..
********

ve tümünüze sevgiyle..
=9
ve teşekkürlerle..

*********
gerginin yorumu yok.. farkettiniz di mi..
günah benden gitti.. =D
demek artık hiç uğramıyorsunuz sitemlerine hak doğdu.. =D

Follow my blog with Bloglovin