28 Mart 2009 Cumartesi

..

dünya tiyatrolar günü..imiş..
kendi oyunumuzu sahnelemekten unuttuk..

şu sonunda
"ve perrrde"
dediği bi konuşması vardı münir özkulun..
eskiden televizyonlarda verirlerdi her tiyatrolar gününde..
"replikler kaçışır.. "
onu hatırlayan var mı..

hayat gibi..
her an bir perde açılabilir ve gerçekleri görebilir insan..
ya da kapanabilir perde.. ve gerçek olmadığını anlarsınız..
izlediğiniz.. yaşadığınız şeyin..

yani gördüğünüze inanmayın..
yaşadığınızın da tadını çıkarın..
perde inmeden önce..

bi de alkış meselesi var..
her sahne alkışı hakeder..
iyi bir oyun.. ya da iyi bir son olmasın varsın..
emeğe zamana saygıdır..

çocukken sahne tutkum olduğunu söylemiş miydim..
hem çekingen içine kapanık hem de sahneden hiç inmeyeyim isteyen biri..

çelişki..
her yerde..

acaip rol yapabilirim..
nerde mi..
her an..her yerde..=P

iyi hafta sonları olsun...

Image Hosted by ImageShack.us

13 yorum :

üçtemmuz dedi ki...

ben çocukken her izleyişimde Münir Özkul'u...bir de el hareketi yapardı ufak ve kibar hatırlar mısın...sanırdım ki o replikler kelebek...oyun bittiğinde perdey, oraya buraya konuyorlar.:)
Hayır hayır ataletim...başkalarının rol yapması ya da...bazı yaşanılanların oyun olduğunun ortaya çıkması hiç önemli değil. Çok üzücü ama önemli değil.
Sen kendi gerçeğini yaşa. hayat rol yapılarak harcanmayacak kadar kısa.
Sadece bu nedenden ötürü yalan bile söylemem ben.:)

laleninbahcesi dedi ki...

sahnede izlemiştim Münir Özkulu o konuşmayı yaparken. Sanırım sersem kocanın kurnaz karısı oyununa başlamadan önce bir giriş konuşması yapmıştı. Replikler kaçışır , perdelere takılır diye devam ederdi. Ve üç temmuzun dediği gibi perde derken ki el hareketi geldi gözümün önüne.

Biz hayat sahnesinde rol aldık ve kendi oyunumuzn baş rolündeyiz. Pek Oscarlık falan değiliz ama fena da değiliz ya. Öptüm seni
Şimdi çıkıyorum evden denizler geçip dalgalardan atlayacağım))

alpernatif dedi ki...

Hatırlamaz mıyım
Zannedersem Haldun Taner'in yazdığı bir tiraddı !

zaten aktör dediğin nedir ki? oynarken varızdır. yok olunca da sesimiz bu boş kubbede bir hoş seda olarak kalır. bir zaman sonra da unutulur gider. olsa olsa eski program dergilerinde soluk birer hayal olur kalırız. görorum hepiniz gardroba koşmaya hazırlanorsunuz. birazdan teatro bomboş kalacak. ama teatro işte o zaman yaşamaya başlar. çünkü satenik’in bir şarkısı şu perdelerden birine takılı kalmıştır. virjinya’nın bir diyaloğu eski kostümlerin birinin yırtığına sığınmıştır. işte bu hatıralar, o sessizlikte saklandıkları yerden çıkar, bir fısıltı halinde yine sahneye dökülürler. artık kendimiz yoğuz. seyircilerimiz de kalmadı. ama repliklerimiz fısıldaşır dururlar sabaha kadar.

gün ağarır, temizleyiciler gelir, replikler yerlerine kaçışır. perde!”


zaten insan dediğin nedir ki
Hepimizin "ve perde" diye bağırdığımız anlar yok mu ?

üçtemmuz dedi ki...

görorum...
evetttt :)
eski günlerin özlemiyle her an konuyu değiştirebilirim.:) kaçtım o zaman.:)))

ATALET dedi ki...

süpersin demiş miydim alper..
bu sabah gugl benimle işbirlii yapmayı reddetti..=)

evet teatora derdi..
halamlar da ööle derdi..
peraya çıkalım teatoraya gidelim derlerdi =D..............

yapalım rol biraz..
temmuzum..
tüm hayatı yalan yaşamazsak...
olabilir sanki..

lale..
ben oskarlık oynuyorum..
ama kıymetimi bilen yokk yav..

dalgalardan atlarken tovandaaaaaa diye baır.
gerçi pek dalga yok ama bugün..
=)

alpernatif dedi ki...

aaaaaa
kıymetimi bilen yok deme
Tanrıça yaptım seni yafu :)))

Adsız dedi ki...

=)
bu gülücük alpere.. =)
atalet

Gergin dedi ki...

Şu anda da rol yapmıyor musun
da..
(Şu "da"lardan da vazgeçemedim gitti..)

ATALET dedi ki...

e her an her yerde dedim ya....=)

Gergin dedi ki...

İyi tamam!
Ne kızıyorsun da..:))
Yorum olsun,geldiğimiz belli
olsun dedik.
Kötü mü ettik..
Hayret bi şey ya..
Sabah hangi tarafından kalktın?

ATALET dedi ki...

haha.. tam ortadan ayol =)..
ortadan kalktım =P..

he bi de..
sizi görmek şahane hocam..
aksilenmedim ki..
dürüst oliim dedim..
=P

carpediem dedi ki...

burası ,
tiyatro sahnesi gibi
herkes yorumunda,
repliğini okur gibi yapmış...

Şarküteri dedi ki...

Geçmiş dünya tiyatrolar günümüzü hiç bir oyuna gitmeden harcadık desene... Geçmiş olsun. İyi hafta sonları.

Follow my blog with Bloglovin