18 Eylül 2008 Perşembe

gene zıpladıkkk...=P




bazı müzik aletleri her müziğe yakışıyor..
çello gibi..
gitar gibi..
keman gibi..

klasik etnik rak pop
hepsine yakışıyor

keman deyince..
keman şekil olarak kadın bedenine benzer ya..
eskiden kadınlara keman çalmak yasakmış..
biliyor muydunuz..
zarif değilmiş..
oysa piyano iyi bir duruş edinmenizi sağlarmış..
piyano çalsınmış kadınlar..
hem flört de edebilirlermiş..
notaları filan çevirmeye..ya da şarkıya eşlik etmeye gelirmiş yakışıklılar..=P

bi de harp..
kollarınızı sergilemek ve yine duruşu güzelleştirmek için.
iyi bir seçimmiş..

ben müzik konuşuyoruz sanıyorum..
ama sanki müzik.. zamanın pilatesi gibiymiş..
=P

ondokuzuncu yüzyıl başında..
kadınlar keman çalamıyormuş..
avrupada..
canım memleketimde osmanlı..
hatta lale devri..
biz.. o zamanlar basım evi basıyoruz..
isyan çıkarıyoruz filan..
gvur icatlarından kafirlerden korunmak için..
müzikle pek işimiz yok..
yapsak da müziğimizi..
evimizde haremimizde yapıveriyoruz..

erkek virtüözler .. avrupada..
kemanı çok ateşli çalarlarmış..
mimikleri ve beden hareketleri çok abartılı imiş..
kemana sarılıp çalarken..
ama kadına gelince..
ona "yakışmaz.. uygun düşmez ve hatta saldırqanca olurmuş"
bu kadar vücut oynatmak..
keman çalmak..
ööle buyurmuş zamanın otoritelerinden biri..

ayrıca keman uzun yıllar
günah ölüm ve şeytanla bağdaştırılmış..
bu yüzden bu zayıf ikinci cinsin eline verilemezmiş..
tehlikeli olurmuş..

piyano serbest ddim de..
besteciler izne tabiymiş ama..
betovın çalamazmış kadınlar..

tabi ki insanların yaratıcılığı ile.. kültürel kısıtlamaların çatışması gene güzel sonuçlar doğurmuş..
nur topu gibi..

şimdilerde çılgın kemancılar var..
biri de.. tasmin little..
sitesinde çıplak keman diye bi bölüm var..
ordan dinleyebilirsiniz..indirebilirsiniz..

çıplak keman ..
süper bir isim seçimi bence..
iyi ki şu kısıtlamalar kalkmış da..
yaratıcılığımız ile aramıza bişeycikler giremiyor..=P

kalktı di mi.. kalktı canım..
***********

kadının medyada yeri yokmuş..
canataklı iyi dayandı o kadar kadının arasında..
nazlı hanım... ben kadın olduğum için köşemden engellendim sanıyorum dediğinde..
ay sizin şu iyi niyetiniz..
bu medya baskısıdır.. dedi..
nerde iyi niyet..
gören var mı??
yani gerekçe kadın olmasıysa..
ne fark edecek ki..
baskı baskıdır..
baskıcı insan medya.. kadın dinlemez..
müzik aletine kadar işine karışır..

sonunda..
örgü dantel yapıcam..
hangi markayı kullanırsam zayıf karakterimi günaha sürüklenmiş bulmam diye ararsınız gugl da..
o olur..

=P
**************
naynanay.. durdurabilir misin..
oooOOOOoooo...
naynaynommm vazgeçebilir misinnnn =P

*************


4 yorum :

alpernatif dedi ki...

Ören bayan mıydı
Ölen bayan mıydı
Bu bir örgü dantel markasımıdır hatırlamıyorum ama
öyle midir?

beyaz gelincik dedi ki...

karışmadıkları
hiçbir şey yok...

ayak sesleri hızlanmaya
başladı da
baskıcıların,
du bakali n'olcek
diye bekleyenler
n'olcek ben asıl onu merak ediyorum...

sedencik dedi ki...

hiç fena değildi osmanlıdan günümüze uzanan besteler güfteler...
araya mı kaynadı şimdi :))
marka olarak nako seç...
o sokmuyormuş günaha...

bu arada leke nasıl? hala resim filan yok da :)
sevgiyle...

geçkalmadımki dedi ki...

Çıplak keman.. süper...
:))
Sevgiler...

Follow my blog with Bloglovin