17 Şubat 2017 Cuma

kitap mührü.. bir zamanlar sevdiklerimiz bizi sevenler.. bir de neden her şey bu kadar karmaşık olmak zorunda hakkında..

iyi ki celın olmuş da bir iki gün düzenli yazmışım..

aslında aklımda hep giriş cümleleriyle dolanıyorum..
sahi çocuklar büyüyecek ve hayat kolaylaşacaktı değil mi..
burdan bildiriyorum.. hayat her zaman karışık ve karmaşıktır..
olabilir..
sen prensipten haber ver..

gerçi okumak ve yorumlaşmanın ilk zamanlardaki gibi rakipsiz ve efsane ortamı yok artık..
feys var insta var..
da oralarda böyle düzgün ifade edebiliyor muyuz ki kendimizi..
ay pardon düzgün ifade mi demişim..

neyse canım beni muhteşem girişlerin kadını olarak bellesin herkes..
sonrası kofti..

bir kitap damgam var benim.. bin yıl oldu..
her ne kadar kitap aşk ve tutkum.. ve martı ve kahve aşkımı birleştiren ve sevgiyle ve bana özel  tasarlanan bir armağan olarak geldiğinde beni çok mutlu etmiş olsa da..
armağan eden kişiyi hatırladığımda beni hüzünlendirdiği için kullanmıyorum..

çekmecede duruyor..
istiyorum da..
çünkü kitaplarla ilgili her şeyi de seviyorum..
okumayı sevdiğim kadar..

bu yüzden kendime yeni bir kitap mührü edinmeye karar verdim..
üzerne ne koyayım diye ilham bakınması yapıyordum..
Pinterestte..
bir sanat nesnesi olarak kitap mühürleri diyebileceğimiz kadar güzel şeyler gördüm..
artık canıtını emekli gibi bişey yaptım biliyorsunuz..
blogda daha çok kızkardeşler var.. rebekam.. vircinyam..
o yüzden martı istemiyorum..
kahve de istemiyorum.. çünkü kitap ve çeşit içecek..
süt ve kukiden..
çukulatalı tekilaya geniş bir yelpaze .. onu da geç..
işte o yüzden ilhamlanırken..
bizim ev finy petra romanı gibi.. kanadı olan kafesi boylardan..
kelebek meraklısı kızıyla kuş düşkünü anneyi amlatan kuş kadın romanı gibi..
çekirdek hanım kelebek sever..
nefis bir kelebekli exlibris buldum..
hah dedim bunu da çekirdeğe yaptırayım..
çünkü annelik benim kitabımda böyle bir şey..
küçük siyah elbise görgüsünden kitap mührü görgüsüne..

yalnız bizde sormadan alınan hiç bir şey hora geçmez..
o yüzden bunu yaptırıcam sana dedim..
o ne ki.. ex libris nedir ne demektir..
konulu konuşmadan sonra..
kitaplarımızı da etketleyip üzerine iz bırakmak istediğim..
bu benim kitaplığımın üyesi diye dmgalamanın..
sahiplenici.. baskıcı.. amacını aşan ve ayrıca kitabı da mutsuz edici bir davranış olduğuna inanarak ve bu isteğimden utanarak çıktım..
nerdeyse vazgeçiyordum ki..
birden aydınlandım..
nefis bir fikir buldum..

ex libris filan demeyeceğim..
atalet tarafından sevgiyle okundu diyedek benim yazı..
da..
erkek tuvaletlerindeki kapı arkası yazılarının..
tosun buradaydı bağlamında.. atalet was here gibi mi olur ki dedim şimdi de..
bak hatta bunu ..
yazıyı bitirirken dedim..

öyle damgasız kalsın mı ki benimkiler..
Ne dersiniz?..

Ps iki.. sevdiğiniz insanlara onların çok sevdiği şeylerle ilgili armaganlar vermeyin..
Bir gün gidiyorsunuz..
O sevdikleri şeyden de bi uzak duruyorlar ..
Kendi sevdiğiniz şeyleri verin ki..
Siz gidince rahat rahat kaldırsınlar ya da atsınlar..

1 yorum :

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Sevgili Atalet,
İnsanlara verdiğimiz hediyeler kişiliğimizin yansımasıymış, bir çeşit.
Kimisi faydacıdır, hediyenin işe yarayacak bir şey olmasını seçer.
Kimisi hayran olunsun der, hediyesiyle verdiği kişiyi etkilemek isterken ezer.
Kitap kapağına isim yazmakla başlayan çağrışım, sayfa sonu notla nerelere atıyor beni.
Dur ben blogda yazayım bu zıplamaları, en iyisi. ;)

Follow my blog with Bloglovin