8 Ocak 2015 Perşembe

can .. değer.. Charlie.. metin.. ceylan.. canıtın kanat altına al beni...



bahcedeydiler pazar gunu..
sarilmis .. ayakta uyuyorlardi..

dün uzun zamandır ilk defa bir haber progŕami izledim.. ancak 5 dakika sürdü siyasetçi ve gazetecilerimize katlanabilmem..
sonrasında yabanci kanallarda izledim..
charlie hebdo baskınını..
onlar da cok naif..

öldürülenlerden ikisi arkadaşıymış birisinin
-çok iyi çok düzgün insanlardi dedi..
icimden iyiliklerini yeterince vurgulamadı.. ayrica 2yi 12yi kim umursar ki diye geçtiğini farkettim..
kisi olarak hic değerimin olmadığı topraklarda yasamak
bu hale getirmiş..
değersizlestirmişim kendim gibi üreten.. çalışan.. kimseye karışmadan ihtiyacı olana yardıma koşturmaya çalışan .. aşırılığı elestiren.. yaşama değer veren basit insan olma halini.. başkasının gözünden görmeyi öğrenmişim..
çünkü bizi sayıyla vermemisler ki buraya.. zaten de azız..
ayrıca..
onbinlercemiz bir reza bir ebrugunds bebeği etmiyoruz..
berkin mesela.. milyonlarca kere soruldu uyarıldılar..ya berkin diye.. tınn..
alnına silah dayayıp üzül ulan denmez ki..
velev dedin.. ben gözlerinde en ufak bir hüzün oluşacağındsn şüpheliyim.. siz? korku belki ..
nadiren sık ulan meydan okuması..
cünkü bazılarına biz degersiziz de bir coğu kendini de değersiz görüyor..

insana kaçınılmaz ikincil kayip hatta ucuz sarf malzemesi muamelesi ve degeri verilen topraklar.. ve devlet politikalarının kişilerce benimsenmesi ..

ceylan cocugun devlet gözünde degeri 28bin küsur..
o ďa manevi degil..
yani evlat kaybetmenin acisi ..
sıfır..
bassagligina bile gerek yok ..
zaten orda ne işi vardı..
çobansan çobanlığını bil di mi..
koyununa bak.. ne işin var bomba dürtüyorsun..

ekranda..
kalemleriyle meydanlari dolduran insan kalabalıklari..
öylece duruyorlar..
korkmadık demisler.. pankartlarda..
not afraid..
aslinda bosuna öldürmeyin sindiremezsiniz demek o..
ben de kafamı ekrandan sokup.. ama anlatamazsiniz demek istedim..

istanbul kara teslim..
millet yarın okullar açık mı kapalı mı derdinde..
dünyanin bir cok ülkesınde insanlar sokaklara dokulup saygi duruşu gerceklestirdi..
bizde tık yok..
bir tek çağrı görmedim..
ama yabancılar geziden söz edince.. eoo superdi değil mi..
bu ruh halini anlamıyorum..
ben çok utanırım mesela..
bedenimle gidemediğim acı ve kayıp desteklerine..
yardımlara..

fransa bir diplomatik pot kırdığında ama..
hemen fransız malı beyaz ev aletlerini..
bayrağını filan yakmaya koşan bir hazır kalabalık vardır..
fransa sasima sabrımızı taşîrma demrye..

dün uzun zamandir yeniden demokrasinin tanımını duydum..
demokrası coğunluğun ülkeyi yönetmesi değildir dedi konuşmacı..
var olan anayasa çerçevesinde..
çogunluğun seçtiği siyasetçilerin toplumu yönetmesidir..





sorun bizim anayasamızda..
200 yıl once yazılan abede ve fransa anayasaları 12 14 maddelik..
bir kaç sayfa kağıt..

her ikisinin başında ..
Biz Halk diyor..
Halk ...

bizimki delik deşik igdiş edilmis kalın kalın kitaplar..
halkı değil devletin bekasına bakıyor..

galiba işin sırrı bu..
az òz..
insansın
vatandaşsın..
bu topraklar içinde senin her türlü hakkını korumak zorunda seni yöneten.. diyor mu anayasan.. şerhsiz ama'sız zaten'siz
budur özü..



bunu gencecik yaşında dövülerek öldürülen gazeteci metin'e veya annesine söylemek isteyen var mi?

can değersizleşince..
diyorum.. ve cümleyi bağliyamıyorum..



o yüzden şu kedilere bakıyorum
daracık tünekte ayakta.uyurken sarılan..
Kedi sıcağına ihtiyaç duyuyorum..

posted from Bloggeroid

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin