18 Eylül 2014 Perşembe

kitaplarla meydan okunursa varım.. 4..

en sevdiğin serinin en sevdiğin kitabi..
karıncanın su içtiği.. ada üçlemesi..
kabak çiçeği dolması..
ve göçen ekalliyetin evlerine yerlesen göçen trakyalı.. adalı müslümanlar ve..
chpnin kuruluş yıllarında kadrolarına almak zorunda kaldığı yerel ..
ya da biyerlerin biraz okumus yazmis insanlarının elinde daha başlamadan çöken sistemi bana hissettirdiği
bu kırıntıların peşine düşüp bilgilenmeme yol açtığı için..

öfkeyi değil.. yalnız ve hüzünlü ülkeyi vurgulayarak..

kitap yanımda değil..
ama adını söylesen bende bıraktığı etki budur...

posted from Bloggeroid

2 yorum :

Adsız dedi ki...

Benim için de bu üçleme çok çok değerliydi.Film izler gibi okumuştum,kaç yıl oldu?Yanlış(okuyalı 8 yıl olabilir) hatırlamıyorsam onca güzel deniz anlatımının ardından(sandalla balık için açıldıklarında bile)kahramanları bir denize sokmamıştı.Çakıllı yerden ayaklarını soktuklarını hatırlıyorum,bir şöyle kulaç ata ata adanın denizinde yüzmelerini beklemiştim sonuna kadar.Yazarın yüzme tutkusunun farkında olmaması da mümkün değil.İlginç gelmişti bana.Sonuna kadar çalıların arasına gidip çatladı diye anlatırken tuvaleti(kaç defa geçiyordu üstelik bu cümle)bir denizde yüzdürmedi yahu insanları :(
zerrin

Yazgüneşi dedi ki...

pişti olmuşuz seri içinde en sevilen romanda.. benim de favorim karıncanın su içtiği :)

Follow my blog with Bloglovin