25 Şubat 2014 Salı

söğütler yeşiller sürgünler... hayaller.. canıtın.. ve diğerleri..

yolumun üzerinde bir söğüt varmış meger.. 
ve yeşermeye başlamış..

hiç dikkat ettiniz mi bilmem..
söğütün yaprakları ilk çıkmaya başladığında..
pirinç tanesi gibidir.. dal boyunca dizilir..
boyuna bosuna bakmadan.. 
tutar dalların arasından geçen ışığı yeşertir..

öyleydi söğüt bıraktığımda..
gün ışığını yeşertecek kadar büyük..
dikkatle bakmayanın görmeyeceği kadar küçük..

bir sonraki görüşmemiz onbeş gün sonra olacaktı..
yol boyunca anlattım ışığı nasıl güzelleştireceğini..
gövdenin dibine yerleştirip sandalyelerimizi..
tepeden deniz manzarasına karşı içeceğimiz ilk kahveyi..
eve tepeden merdivenlerle iniliyordu..
en önden koşturdum.. merdivenlerden aşağıya..
elimde anahtarlar..
hemen açıp hemen kettle'a basıp hemen söğüt altı keyfi yapacaktım..
yapacaktık..

eve ulaşmaya bir kaç basamak kala..
  söğüt görüş alanıma girdi..

girmez olsaydı..
budamışlardı söğütümü..
bahçemin nazlı ağacını..
yetim traşı gibi.. 
gövdeye yakın yusyuvarlak bir kahkül kalmıştı dallardan geriye..

oysa söğüt yerlere kadar eğilir ..
ince dallar tül perde gibi iner.. 
hayalimde o dallar arasında süzülen yeşil gün ışığı vardı..
artık yok.. onlar söğütü budamadılar..
hayalimi budadılar..
hiç bahçede oturmadım o haf.ta sonu..
hiç bahçeye bakmadım camlardan..
hiç bahar gelmemiş gibi davrandım hep..
içim üşüyüp durdu.. 
hiç ısınamadım..

sonra.. yıllar sonra..
e ama sen de hiç gelmiyorsun evine dediler..
dedim .. o söğütü budadığınız gün bitti içimde sevgisi o evin..

söğütün ilk yeşerdiği zamanları bilen var mı aranızda..
yaprakları pirinç kadarken..
utanmadan tutup gün ışığını yeşile dönüştürme gücü olduğunu farkeden var mı.. 
bir dalın kesilip yere atılmasının insanı ne kadar incittiğini..
hayallerini unufak ettiği peki..

söğütün narin haliyle bulaşıcı yeşerticiliğini farketmeyen..
bilemez ki hayallerin de kırılmaya gelmediğini...

************

Ağlama salkımsöğüt,
                            ağlama,
                    Kara suyun aynasında el bağlama!
Image Hosted by ImageShack.us

2 yorum :

Unknown dedi ki...

Bu yazı süper olmuş Atalet Hnm.

O sondaki iki dizeyi de ayrıca çooooooooooook severim...

Selamlar Samandıra'dan...

lale dedi ki...

hani senin de sevdiğin ''eğri çatılı ev'' var ya onun bahçesine üç tane salkım söğüt dikmiştik. Çok da kolay boy atar o. İki yıla kocaman oldu. Altına yatardım.
Mine Hanımım haklı çok güzel olmuş yazı...
Öpüyom seni cap cap

Follow my blog with Bloglovin