26 Aralık 2012 Çarşamba

kırılan noel babalar..özlemler kavuşmalar ve diğer duygular..




ne yalan söyleyeyim bir anda sıkılıverdim ben yılbaşı atmosferinden..
ayran gönüllüyüm işte..
bir de erken başladım zaten bu sene boşuna değildi her yıl 18ini filan beklemem.. 

hele alışveriş merkezleri..
utanmasalar ekimde başlayacaklardı süslenmeye..

bugün gelen konsültan doktor kadın da koca çantasını sallayıp tombul noel babamı kırdı zaten.
.
suratını buruşturdu biraz.. ayyyy dedi..
ay dedim aynalayarak..mimiğine değmez..
değil üzülmene..
kırılan o olsun..

süpürün buyurdum.. 
süpürdüler noel babayı..
istifçi ben ..
demir ayağını atmadım ama..
bakarsın bir fener bir bardak bişi bulur asarım diyerek.


işte o anda mı gitti.. 
tam da bilemiyorum..
ama beynimde bir
 "aman   hadi bitsin de bu dönem..
kaldırayım süsleri"..
uçuşması vardı bugün zaten.... 

öyle alt yazı gibi fikirler gezer benim beynimde.. 
bazen.. 
serbest dolanım haklarını kullanarak..
ayırdına vardığımda ne kadar dır onlarla beraberim tam da bilemem..

sonra anladım bugün yirmialtısı aralığın..
bugün aralığın tek sevmediğim günü..
cemal beye veda ettiğim gün bugün..
sabahtan söylemişti zaten..
ben gideceğim.. demişti..
ama beni bırakmıyorlar..
nereye gideceksin.. gitme zaten dedim.. alnını yanağını okşayarak..
kimdi neydi .. kimdim.. neydim.. pek bilmiyordu artık. 
hastanedeydik.. hastanemde..
sabah kendi odama gitmeden onun yanına uğramıştım..
kocaman.. bebeksi bir gülümseme ile karşılamıştı beni..
ve öyle demişti..
sertleşti benim cevabımı duyunca..
giderim dedi..
sonra yine yumuşayarak..
"onlar saime aşkının ne olduğunu bilmiyorlar.. "
iç çektim sadece..

yoğundum çok..
gün boyu bir iki kere gidip geldim yanına hep uyuyordu..
akşam üzeri..
işten çıkma saatine odasına gittim..
son nefesine yetiştim..
uyanmamıştı gün boyu..
uykusunda.. saime hanımın yanına gidiverdi..
zaten tek bir özlemi vardı..
saime hanım özlemi..
onun yanına gitmişti işte..
sabah da haber vermişti..
ben bugün kadiköye geçicem der gibi..
ben bugün taksime çıkacam der gibi..
ben bugün eminönüne inicem der gibi..
ben saime hanımın yanına gidicem demiş ve gitmişti..

ağlayamadım bile..
arkasından el sallamak geldi içimden hatta..
onun adına sevinmek geldi..
tuhaf bir gündü..
yalnızdım..
yalnız durdum orda bir süre zaten..
istemedim kimseye haber vermek..
hani böyle anlarda bir telaşe olur ya ..
onu ertelemek istedim..

anahtarımı unuttum bugün..
eve birisinin sokması gerekecek beni..
çekirdeğe tâbi eve girişim..

sonra da helva kavuracağım..
yine..
azıcık..
sessiz ve huzurla..
saime hanım ve cemal beyin buluşmalarının sessizliğini bozmadan.





Image Hosted by ImageShack.us

9 yorum :

Leylak Dalı dedi ki...

Huzurla uyusunlar, eleledirler umarım...
Ben de evvelsi gün babama yolladım kitabı az tırsıp çok ürkerek. Bakma benim deli dolu hallerime, iş duygularımı söylemeye gelince kapanırım içime midye gibi. Yüzyüze olsak hayatta veremezdim zaten arada mesafe olunca cesaret ettim. İyi ki etmişim. Dün telefon çaldı, Babam yazıyordu ekranda, açtım bir ağlama sesi. Susana kadar ses etmedim. Sonra "çok mutlu oldum kızım" dedi tekrar başladı ağlamaya. İyi ki dedim, iyi ki yollamışım, söyleyemediğim için belki emin olmadığı duygularımı öğrenmiş oldu. Karşılıklı ağlaşıp kapattık telefonu. O mektubunu okuyarak etrafındakilerin beynini mikmeye gitti, ben Selgin'e "sağol" dedim içimden:)

Nehire dedi ki...

Azıcıkta olsa helva kavurmak,mis kokusu ruhlarına gitsin.Buluştukları yerde her daim huzurlu olsunlar,anneniz ve babanız.Sevgiyle kalın,Atalet hanım...

"bi" dedi ki...

Nur içinde yatsın.
"Minoma"sı onu öyle güzel anlattı ki, pek çok, pek çok kişiden gidecek ona rahmet duaları. Huzurludurlar, eminim.

Ece dedi ki...

Gitmek iseyeni durduramıyor insan:(
Helva kavrulurken, yanyana durmuş sevgiyle izliyor olacaklar eminim.

Huzur içinde yatsınlar cennetlerinde.
Ece

hüznün tadı dedi ki...

Gidenleri böyle vicdanın rahatlığı ve huzuruyla helva kokusu eşliğinde anmak ne güzeldir. Huzur içinde uyusunlar.

beyaz gelincik dedi ki...

rahmet olsun ikisine de...huzur içinde uyusunlar.

laleninbahcesi dedi ki...

Yoktum buralarda bugün. Yazını yeni gördüm.

Oralarda kavuşma olduğuna çok ama çok inanmak istiyorum. Arkadaşım annesinin ardından babasını kaybedince- artık daha huzurluyum demişti de öylece bakakalmıştım yüzüne... Sonraları çok daha iyi anladım ,ne demek istediğini...

Cemal Bey'de Saime Hanım'da huzurla uyusunlar... Sevdikleri de huzurla yaşasın.


Seni çok çok öpüyorum sımsıkı kucaklıyorum Ataletim canım benim. Elim yüreğinin üstünde...


Sedencik dedi ki...

nur içinde yatsınlar ataletcim,
Allah sana ömür versin
ve bu denli güzel anılsınlar uzun yıllar...
sevgiyle...

Selgin GB dedi ki...

E şimdi ben de ağlıyorum ama. Senin yazının üstüne bir de Leylak Dalı çakmış.
Gitmeye karar verince can gidiyor, bilirim. 51 yaşındaydı ve çok yorgundu.
Ben mektubumu okutabilir miydim, bunu soruyorum kendime. Okusun ister miydim?
Cevabını bilmediğim sorular. Bildiğim tek şey onu çok özlediğim. Hepsi nurlar içinde yatsınlar, huzur içinde uyusunlar.
Helvanın kokusu burnuma geldi. Ellerine sağlık.

Follow my blog with Bloglovin