8 Mayıs 2009 Cuma

Ç

çekirdek -ği
isim

1 .     Etli meyvelerin içinde bir veya birden çok bulunan, çoğu sert bir kabukla kaplı tohum:
       "Kayısı çekirdeği. Zeytin çekirdeği. Karpuz çekirdeği."- .
2 .     Yenmek için satılan ayçiçeği tohumu.
3 .     Ağaçlarda soyulmayan bölüm.
4 .    biyoloji  Bir hücrenin merkezini oluşturan cisimcik:
       "İnsan kanındaki alyuvarlar, çekirdeği olmayan hücrelerdir."- .
5 .    fizik  Atom çekirdeği.
6 .   eskimiş  Kuyumculukta kullanılan ve 5 cgr'a eşit olan ağırlık ölçüsü.
7 .   sıfat, mecaz  Bir şeyin temelini oluşturan:
       "Çekirdek kadro."- .

Birleşik Sözler

çekirdek aile çekirdek kahve atom çekirdeği ay çekirdeği
kabak çekirdeği kuyruklu yıldız çekirdeği mermi çekirdeği yer çekirdeği

26 Eylül 2008'den bu yana 21134225 kez söz araması yapıldı.


****
çekirdek aileyi severim ben...
****
dün C harfi için sözcük düşünürken.. aklıma sadece can ve ondan türeyenler geldi..
nedenini söylemeden evdeki iki velede seslendim..
10luk bi başladı..
cinayet .. ceset.. cansız..cisim..
durmuyor...
o sırada.. çekirdekten geldi bi sözcük..
cadııııı....

arabada oyalamak için onları.. isim oyunu oynardık..
biri alfabeyi içinden sayar diğeri dur diye bağırır.. hangi hatfe dur dendiyse..
o harfle başlayan bi sözcük ile başlar üçüncü.. onun sözcüğünün son harfi ile başlar diğer oyuncu.. onun son harfi ile diğeri.. öylece devam eder..
özel isimler ve yabancı sözcükler kullanılmaz..
minicik çekirdek daha ilkokul öncesi başladı bu oyuna..
sabırsızlanıp da.. kopya vermeye çalışırken biz..
o gözümüze bakar.. susar.. sonra umulmadık bi sözcükle çıkıverirdi..
sarılır öperdim.. sen nerden biliyosun bunuuu afferim kızımaaaa...
sk oyuna katılmadı pek..
onun görevi oyunu bozmak..
arada düşünen oyuncu yerine söyleyiverirdi..
bir sözcük..
ya söylendiii diye bağırırdık..
ya da..kızardı sıradaki oyuncu.. asla kullanmazdık söylediklerini bi de kızardık..
harcadın sözcüğü diye..
oyun bozandı...
hala da bozar..

sonra yabancı dillerde de oynamaya devam ettik bu oyunu..
ingilizcede.. fransızcada..

her seferinde..
çekirdek.. kendini aşarak beni şaşırtıp..
öpücükleri ve aferinleri kapmaya devam etti..
hala da öyle..
sen nerden biliyorsun bunu dedirtiyor..

dilerim hayatı boyunca iyi yönden şaşırtmaya devam etsin...

19luk hep sözcüklere hakimdi ..
öyle doğdu sanki..
sözcük sihirbazı
ama şaşırtmadı hiç.. de şöyle içimde bir hoş duygu uyandırdı..
işte benim oğlum diye..
dilerim ömür boyu hakim hali devam etsin..
yetenekleri ile içimde hoşluk yaratsın..

sk.. her zaman.. yanlış yerde yanlış sözcüğü söyleyen oldu.. oyun bozan bi de..
hala öyle..
onunla ilgili bir dileğim yok..
bildiği gibi sürdürebilir..

ben..
şimdi çocuksun ..
serviste bu oyunu başkaları ile oynayıp.. daha seçkin.. daha özel bir sözcük dağarcığına kaymalarından ..
hoşnutum..
hep seçkin ve özel şeyler aktarabilirler dilerim..

ben mi benim sözcüğüm bugün..

çöreklenmek
(nsz)

1 .     Yılan halka durumunda kıvrılıp toplanmak.
2 .     Çökmek, çömelmek:
       "Bir sıtma nöbeti içinde titreyerek olduğu yere çöreklendi."- S. F. Abasıyanık.
3 .   alay yollu  Rahat bir biçimde yayılıp oturmak.
4 .   mecaz  Bir yerde, orada yaşayanları rahatsız etme pahasına sürekli kalmak, yerleşmek:
       "Geldi, çöreklendi, gitmek bilmedi."- .
5 .   mecaz  Bir duyguyu güçlü ve sürekli olarak duymak:
       "Yıllarca beklenen bir yolcunun gecikmesinden doğan sıkıntı, ağrılarıyla içime çöreklendi."- A. Gündüz.

26 Eylül 2008'den bu yana 21134552 kez söz araması yapıldı.



içimde bir tuhaf duygu..
hep bişeyler olmalı imiş ama eksikmiş duygusu..
birinin canını yaksam çok yaksam duygusu..
hep salla kendine bak duygusu..

yaratıcı yazı kursu buldum kendime..
haftaya ona başlayacağım..

ha bi de çikolata var.. bu harfte..
bi de çan var.. severim onu da..
çitlembik var ..ne olduğunu bilmeden bir çocuk kitabında okuyup.. sevdiğim..

bi de sanırım mide kanaması geçiriyorum..
kliniğim öyle..
ama ağrım sıkıntım yok..
akşama da şarabımdan vazgeçmeyeceğim...

bu alfabe bitecek elbet..
sıkıcı ama..
bu alfabe ile başka bişeyler ..bi durum bi dizi yazı.. ya da bi .....

**********

Image Hosted by ImageShack.us

13 yorum :

ayçöreği dedi ki...

alfabeden çok hoşnutum, onu söyliyim önce.
bu oyunu araba yolculuklarında biz de oynardık hep. hatta ara sıra hala oynuyoruz desem de olur.
son harfe göre oynamak bi süre sonra bitimsiz olunca, son heceye göre oynamaya başladık. daha zorlayıcı. amaç hep Ğ ile biten yada son hecesi Ğ ile başlayan sözcüğü yapıştırıp kahkaha atmaktı 8)

kumhavuzu dedi ki...

mide kanaması?? böylemi oluyo..bişey yapmak gerekmiyomu önlem için..yoksa seninki yine ataletçe önlemmi??
ç ile birde çatlak var
duruma uygun..

Adsız dedi ki...

hahahaha...
çatlat süpermiş..
hem kırığın iyi hallisi.. hem de ben gibi..
uçuk kaçık... =)
mide kanaması.. için bi tedavi yok ki..
bekliyos.. dursun diye..
ama şarap da dokunmuş olabilir =P..
bekliyorm..şimdilik..
*****
ayçöreğim..
sen beni her halimle seviyorsun..
=)
oyunda uzun uzun oynanınca sözcük tüketme oluyor elbet..
ama son hece iyiymiş. bunu deneyelim biz de..=9
*****
atalet

laleninbahcesi dedi ki...

nası yani yaaaa mide kanamam var deyip dursun diye bekleniyo mu??????????????.
Benim dedem hastanede yatmıştı sonracıma bi sürü perhiz falan.

Ben de çekirdek aileyi seviyommmm, bu ara bizim ev pek kalabalık oldu yine. Dün dedimki herkes evine yerleşşsin artık, yani evli evine köylü köyüne hehehe.Y da tarafik lambası koyalım koridora:)).

Çekirdek ce 19 luk için dileklerin benim de dileğim olsun onlara Lale Abla dan. Abla dedim duydun dimi yok öle teyze falan :)). Öptüm gittim hatta evden biler çıktım.

Adsız dedi ki...

e napıcam..
lalem..
beklenecek elbet...
genel durum bozulmayınca ..

sağol dilekler için..
ve de iyi gezmeler hadi bakalım =D
atalet

kayipsimurg dedi ki...

Kıyamam desem kendimi tekrarlamış olcam.. Ahanda sen bunu dedin, benim mideme bişii çöreklendi işte..

Adsız dedi ki...

yok yok iyiyim ben..
şeraptanmış...
=)
sanırım yani..
=)

carpediem dedi ki...

geçmiş olsun diyeyim
ben sana,
bi de öpeyim usulcacık.
çöreklenmek lafını hiç sevmem
nedense aklıma hep yılanlar gelir...
kim bilir belki de
yılanla birlikte öğrendiğim bir kelime...

Adsız dedi ki...

benim de sıkıntı ile..
sonradan esas çöreklenmenin.. yılan olduğunu öğrendim..
kimbilir belki.. sıkıntının yılan gibi kafasını kaldırıp kaldırıp sokmasındandır..belki o sözcüğün seçilmesi..

sedencik dedi ki...

çitlembiğin tadı güzeldir...
dalıda evdeki kötü enerjiyi alır :))

ama mide kanaması geçirirken bile dinlenemeyene bir etkisi olur m bilemem...

çok çok geçmişler olsun...
sevgiyle...

Şarküteri dedi ki...

Yaratıcı yazı çalışmasına gidecem derken öğretici olarak mı öğrenici olarak mı?

Sen de yaratıcı değilsen biz kapayıp gidelim dükkanları!

Geçmiş olsun, inşallah geçici bir ağrıdır.

laleninbahcesi dedi ki...

bide söylemeyi unuttum, o içinden harf sayarak durdurma ve sözcük türetme oyunu bizimde oyunumuzdu, annemle babam önde biz arabanın arkasında üç kardeş hep bu oyunu oynardık annem hep mızıkçılk derdi bizim anlamadığımız yöresel sözcükler uydurarak. Bu gün sende okuyunca ben allak bullak olmuştum sabah sabah

üçtemmuz dedi ki...

hdiiii...blog gezintisini geceye bırakırsan, bambaşka ortamlarda"neyin var canım" diye sorarsın elbet üçtemmuzcum.
çok geçmiş olsun ataletim. doktorsun bu nedenle şöyle yap böyle yap denmiyor. ama dikkat et, kendine hastanmış gibi muamele et.
o oyunu biz de çok oynarız arabada. bi tane daha var. önde giden arabanın plakasındaki harflerden kelime türetmek.:)
çekirdeği öperim kocaman.seni de tatlım.:)

Follow my blog with Bloglovin