4 Ocak 2017 Çarşamba

Takvim.. yazı..maya..iyileşme ve diğer şeyler hakkında.....

Muhtemelen kadinin adetini isaretledigi sopa..
Ya da ayin büyüklük değişimlerini..
Kayıt tutan kadın olduğuna göre muhtemelen ilk takvim..
Dogumları.. mevsimleri..
Dogurganlik ve bereketi kutlamak için kullanılan takvim..
Zamanla vergilerin.. tarımın..
Savaşların kaydını tutmak icin kullanılan hatta her iş için ayrı takcim yapımına gidilen..
Sonuçta din adamları eliyle sıfırlanan.. sonra imparatorların bencilliğiyle..
Bazı ayların günleri yağmalanıp diğerlerine eklenen takvim..
Bir yılı daha devirdi.. 

Esas takvimleri gündemler belirler oysa..
Fransız devrimi basladığında öyle olmuştu..
Ay degişmemiş uzamıştı..
Benzeri France Debout hareketiyle de uygulandı..
Mart100 mart101 sürüp gidiyor..

Bize de öyle gerekiyor..
Bir devir takvimi..
Her güne bir acı bir kayıp bir anma eklediğimiz giderek kalabalıklaşan anmalar silsilesi yerine..
Dümdüz devam etsin..
Siz deyin mayıs 22013ü sürdürelim..
Ben diyeyim haziran 2016yı..

Kişisel tarih ve kararlarımızın hiç anlam ve önemi yok nasılsa..
-oglan yine yanlış yere park etmiş ceza geldi..
-aman milletin oglu taksiyle geçerken bombalı saldırıda canını kaybetmiş aynı gün..

Böyle iç ve dış diyaloglarla akıyor hayat..
Misal ben kitap tutucu aldim kendime..
Çok kitap var yazıyor üzerinde..
Ben okuyorum..
Çok acı var..

Ben artık sürdüremiyorum dedi bir dostum..
Ona bazı ipuçlari verdim..
Bari size de vereyim..
Gülümseyemiyoruz.. beynimizi kandıralım.. 
Dişlerimizin arasına bir kalem sıkıştırıp dolaşırsak..
Sol frontal salağı..
Aa ben mutluyum demek diyor .. salıyor endorfini..
Göğsümüze vuralım..
Timus uyarılıyor..
İyi bisey oluyor sanıyor..
Sevdiğimiz seyler yapalım.. üretelim.. dayanışalım..
Hepsi endorfin..
Sarılalım.. ama en az 30 saniye..
Oksitosin o zaman salınıyor..
Spor.. endorfin salınımını arttırıyor..

Estetik sanatsal şeyler izleyelim dinleyelim..
Kedi alalım .. mırıltısı iyileştirici etki yapıyor..
Imkanı olan sevişsin bol bol..

Pişirin ve paylaşın..
Yenilikler ekleyin hayatınıza..

Masaj.. su ile temas.. hepsi endorfin..

İyi olun çünkü iyi insanlara ihtiyaç var..

Beni sorarsanız..
Ben haziran binbilmemkikaç günündeyim..
Hesapladim aslinda haziran 576 bugun ..
Epigramlarımı ve Kitabın başını.. giriş ya da önsöz... 
yazdım da..
Hala o otobüs sahnesinde tutuklu kaldım..
Vegan vejetaryen beslenmeye gectim..
Yeni yemekler üretiyorum..
Annenizin vegan mutfağı tadında deneyimler içindeyim..
Her şeyin kökenine dönesim var..
Ana mayalara.. hatta yapağı eğirmelere..
Sarı gri röflelerime yakışır mı ki..


Şu daimi bulantı geçse... rahatlayacağım..
Bir de şu otobüs yoluna devam etse.....

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin