1 Aralık 2016 Perşembe

Ekşi maya.. maraton..çukulata..aralık ve diğerleri...

Sabah geldigimde masamin üzerinde bir kırmızı kalp çukulata..
Öyküsü var..
Cumartesi çekirdek ve arkadaşı ile bazı yılbaşı alışverişlleri yaptık..
Kendime gereksiz birşey almış bulundum..
Seramik..
15e15 kare...
Alt kısmı beyaz.. örgü gibi..
Üstte sapı var kırmızı fiyonklu üzeri beyaz puanlı..
İçine noel renklerinde şekerlemeler..
Yılbaşı kurabiyeleri hayal ettim..
Yine olmayan.. hayalini kurduğum günlük yaşama bir aksesuar almış oldum..
Sanırsın evdeyim.. gün boyu gelene gidene ikram..
Alakası yok..
O zaman aldım bu sepetsi seramiği..
Hemşire bankosuna getirdim..
İçini burda dolduralım diye..
Ertesi gün..
Nasıl gereksiz bir tantanalı iş günüyse..
Büyükten küçüge hepimiz kızdıysak..
Atom karınca isimli..
En çok mesleğini önemsemesini sevdiğim hemşirem..
Sepet için alıp getirdiği cuķulatalrı ikram etmeye fırsat bulamadı..
Dün.. ee cezalı mıyız dedim..
Yıyemeyecek miyiz onları..
Sormayın dedi şaşkınca eve götürmüşüm..
Orda unutup da geldim bugün..
Ve bu sabah..
Kalp şeklinde çukulatam masada bu notla beni bekliyordu..



 bir program dahilinde calışmak..
benim işim..
ama profesyonel hayatımın birçok özelligini günlük yaşamıma katabildiğim halde..
program dahilinde özel yaşamı asla başaramadım..

o yüzden niyetler.. istek dilek ve kararlar..
genellikle hep öyle..
kendi hallerinde kalırlar..
bir ekşi maya gibi.. kabarıp taşmazlar..
yok haksızlık etmiyorum kendime..
bir başlayınca durdurulabililiğim yok ..
o belli..
ancak yaptıklarım yapmayı dilediklerimin çok azı..

Daha önce de bir kez böyle bir ayda yapılmamışları yapmak kudurukluğu yasamıştım..
Bu seferki biraz farklı..

misal artik takvim kullanmayı ögrenmeliyim...
Önümüzdeki üç hafta her buluşmayi takvime not edecegim...

Yaşamımda bazı değişiklikler için adım attım..
Bunlar beni duygusal olarak bazen zorluyor..
Çünkü konfot alanım olan alışkanlıklardan çıktım..
Bilinmeyen dolayısızla güvensiz alana yelken açtım..
Yolu kaydedesim var..

Hergünü yazsam ya dedim..
Not edecek bir duygu yaşamadığım günler de bu sürece dair olacak..
Misal..

Biri de her gün blogu yazmak olsun...
Misal bu akşam bu niyeti kayıt altına alayım..
Ki o duygu defterini yazdım mı bilesiniz..
Misal yine bitmemis elişleri.. 
Programlar ve listeler..
Ve kontrol edemedigim günlük yaşam.. 
Artık benim kontrolüme girsin..
Zıra hiç tamamen kendi kontrolümde zamanlarım olmadı benim..
Saime hanımla yaşarken onun deger etik saygı kalıpları..
çb ile birlikteyken onun..
Çocuksla beraberken onların önceliklerini başıma taç ettim.. etmişim...
Dogrusu budur diye inanırım..
Çunku..
Bir kolay uyum gösteririm..
İki kolay vazgeçerim..
Üç.. kişi önemlidir bende.. kendimi dayatmak değil...
Velev dayatsam. elde ettiğim.. keyif vermez.. değerli olmaz..
Dört.. bana kalan zamanlar moladır..
Ekşi maya gibi kabarma.. hiç bir şey üretmeme keyfidir..
Tam kendime geldiğimde mola biter..
Bir baskasının istek dilek gereksinimine koşma vakti gelir..
Yaşam dediğimiz şeyin tanımı bu olsa gerek..
Ama süresiz mayalanmak olmayacağından..
Kendimi bir sadeleştirip .. düzene koymalıyım...
Hep yaptığın şey atalet..
Değil..
Bu sefer sonrasında başkasının maratonu olmayacak...

Böyleyken böyle blog..
Umduğumu mu bulurum..
Bulduğumdan nefret mi ederim bilmem.. amaaaa..

Yazının sübliminali ekşi maya..
Misal..
Bu akşam yapılacak..

Yine bir aralık iyi niyetini..
Gerçeğe dönüştürme zamanidir..
Not..pese.. ne dersen..
Eski ruhu yok yazılarımın.. sanki..
Yazdıkça gelir mi..
Yoksa artık bir daha o ruh oluşmaz mı..
Zamana bırakıyorum..
Onu da ..
Ekşi maya dediğinin oluşması günler aliyor hem..



1 yorum :

Adsız dedi ki...



Funda

Follow my blog with Bloglovin