9 Ekim 2014 Perşembe

Nobel kadınlar yazarlar ödüller ve diğerleri bi de canıtın



ruhum içime kaçmış ya ..
kuyruğundan tutup çıkartayım dedim..

nobel edebiyat dalında ödül sahibi belli oldu..

ben svetlana'dan yana idim ..
kız kardeşlik ruhuna uygun ..
o da kızkardeş olmaya uygun..

Svetlana Alexivitch savaşla ilgili yazıyor ..
Afgan kadınlarla..
savaşta kadınların yaşadıkları ile..
Çernobil sonrası ile ilgili yazıyor..

Nobel edebiyat ödülleri 190 1'den beri veriliyor..
Toplam 106 kere verilmiş..
Sadece 13 kadına verilmiş..

şu gorilla gerillaları biliyorsunuz değil mi?
hani müzelerde sergilenen eserlerin sadece yüzde azıcığı kadın..
depolardakilerin yüzde 48'i diye tepki veren kadın aktivistleri..
ha pardon biz aktivist sevmeyiz..
hele gerilla olanlar..
söz meclisten dışarı..

kadınlar genel olarak Nobel ödüllerine.. ki 863 ödüldür sözünü ettiğimiz..
sadece 51 kere layık görülmüşler..
15 barış .. 13 edebiyat..
10 fizyoloji ve tıp..
7- ekonomi / fizik/ kimya dalında..

Svetlana ödülü alamadı..
Murakami de alamadı..
Modiano aldı..
Patrick Modiana'nun babam ve ben isimli kitabı türkçeye çevrilmiş..
ama ben
keşke svetlana alsaydı..
onun kitapları çevrilseydi istedim..
yaşadığımız günlerde katılığın neredeyse cop kıvamında her yerden kafamıza indiği günlerde..
bir kız kardeşin kaleminden ..
savaş sırasında kadın hallerini anlattığı bir kitaba sarılıp..
usulca gözyaşı dökmek isterdim..
orta avrupalı bir yazarın narin satırlarından daha iyi gelirdi kesin..

posted from Bloggeroid

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin