28 Ağustos 2014 Perşembe

mutluluk mutfak eklektik Ve bilimsel ve blogsal bir yazı..

bir yabanci blog yazari.. dekorasyon blogu yazari.. bilmiyorum yaslandigim icin mi..
'artik herseyin sifirdan yenilendigi evleri sevmiyorum.. eklektik.. pahali ve ucuz.. secilmis.. bulunmus ve miras edinilmis.. sevilen.. yasanmisliklari yansitan korunmus eski guzelliklerle dolu ..mekanlari guzel buluyorum.. bayağı ve gosterisci olanlari degil..' demis..

yeni lüks sana ihtiyacinmis gibi dayatilanlari satın almak değil.. sevdiğin seylerle çevrelenmiş olarak yaşamak... demiş..

fikirde özel bir parlaklık yok .. ama epeydir aradığım
sözcük bu işte.. bayağı...

bu sabah da dünkü radyo programına denk geldim.. beğenmiyorum ama değistirmekle de uğrasmiyorum.. sakız adasından söz etti kadın ve.. herşeyin eski ve bakımlı oldugu bir yerde yaşıyor olmanın yarattığı farkındalıkla donanmış olarak..
2 yılda bir mutfak değiştirenler var dedi..

bir çalışma yapılmış abede'de para mutluluk çalışması..
75.000 dolar /yıl mutluluğun ederi buymuş..
75000/yıl 'ın üzerinde fark yaratmıyor ekstra haz vermiyormuş..
bu rakam barınma doyma Su elektrik iletişim gibi temel ihtiyaçlarını karşılamanı sağlamana yetiyormuş..

gün ve gelecek açısından güvendesin.. mutlusun ..

sonra mutluluk alışkanlık olunca o hazzı neyle arttıracaksın..
akomodasyon (uyum) var çünkü..
boşuna 'gördüğünden ayrılmayasın' demiyorlar..

o zaman gelsin mutfak..
gitsin seyahat.. midir..
yoksa sahip olduklarının tadını çıkarmayı bilir mi insan ?

ya da borçla krediyle zorlana zorlana mı yapılıyor o yeni eşya yeni mutfak..
'mutfağının yılı kadar konuş'..
mudur yoksa 'ben de yeni mutfak yaptırabildim o zaman xx şahıs ile aynıyım'.. tam idrar yarışı mıdır..?

içimize baksak..
orada bir çocuk bulup sevmek..
orada kendini bulmak..
ya da bulduğun seni parlatıp..
özgüvenini arttırmak için değil..
içimizdeki boşluğu görmek ve doldurmak için..
posted from Bloggeroid

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin