16 Ekim 2012 Salı

Kintsugi .. zaman.. patin patin patine.. yakıştırabilmek ve diğerleri..

kaynak

hani uzun süre kullanılan toprak saksılarda bir beyazlaşma olur zamanla..
aslında sulama suyundaki kirecin çökmesidir onun nedeni..
aynen çaydanlıkların kireçlenmesi gibi..
ama çaydanlıkta çirkin duran..
o saksılara nasıl yakışır..
zamanın etkisidir..
güzelleştirir..

hani bazı çanaklar çatlar zamanı gelince..
kazaya uğrar..
ısı şokuna uğrar..
işte ne kadar farkedilmese de..
su sızdırır..
içinde artıklar birikir..

atmalıdır..
kırmalıdır..
çatlak çanak bir semboldür..
kırılan kalpler ya da gönüllerin metaforudur..
















ama bazıları da erimiş altın döker bu çatlaklara..
daha gösterişli hale gelir çatlak çanak..
sanatın etkisidir..
güzelleştirir..



hani..
insan bazen anlatmak ister..
duygusunu..
içini..
bakar yol uzun.. sözcük çok..
susar.. sessizliğe gömer..
ama bazısı da..
saldırganlaşır..
duygusunu anlatmaktansa.. başkasının duygularına saldırır..
egoizmin etkisidir.. çirkinleştirir.

hani bazen insan suçluluk hisseder..
içinde çökelimiş kireci çözer gibi çözmek için ..
bunu..
itiraf eder .. özür diler..
ama bazen de.. anlatırken sesinden sarhoş olup..
sesine aşık olup..
anlattıklarını yeniden yaşar gibi heyecanlanıp..
aniden suçlu değil güçlü hisseder kendini..
izlersin hayretler içinde..
ahlaksızlığın etkisidir.. çirkinleştirir.

çatlağına altın dökülmüş çanak gibi..
üzeri beyazlamış saksı gibi..
güzelleşmez herşey..
kusuruyla biricikleşmez..

öyle işte..

pese: Kintsugi : japonların çanakları tamir etme sanatıdır.. hatta çatlağı abartılı hale getirirler.. bir şey hasara uğradı ise.. ve tarihçesi varsa daha da güzelleştiğine inanırlar.. 

When the Japanese mend broken objects, they aggrandize the damage by filling the cracks with gold. They believe that when something's suffered damage and has a history it becomes more beautiful.” ― Barbara Bloom

Image Hosted by ImageShack.us

4 yorum :

Ecehan dedi ki...

Hani bazen de altın dökersin de her şeye rağmen, sen çabalarsın da atmayayım yine de elimden geleni yapayım diye de; çanak kendini som altın sanar. İğreti durur, atmak istersin...

Adsız dedi ki...

evet.. olmadı mı olmuyor işte.. bazen de hiç denememek gerek..

atalet

laleninbahcesi dedi ki...

Çatlak , yapıştırlmış şeyleri hiç sevmem, çünkü artık sadece onu görürüm.Bakma böyle olduğumu, kincisin der koca, bana...Kolay affetmem.

Annemin saksıları öyle olurdu, ben de dışlarını sürekli ıslak bezle silerdim, tabi birazdan yine aynı haline dönerdi...Öle işte

Öptüm seni patine patine...Ataletim canım benim

atalet dedi ki...

@lale.. ben de sevmem.. çok sevdiğim birşeyse bile.. bir süre tutar sonra atarım..
kinci değilim.. ama unutmam..
zaten kimdi diyen. kadınlar affeder ama unutmaz diyen..

ben de annemin saksılarını öyle sevmezdim ama şimdi kendi yeni saksılarımı bile.. beyazlatıyorum ya da yeşertiyorum.. =).. zamanla öğreniliyor patin patinin değeri sanırım..

Follow my blog with Bloglovin