26 Aralık 2011 Pazartesi

Uzun bir "yılın son haftası yazısı".. ve dilekleri.. ve keşkeleri.. ve diğerleri..



göründüğüm gibi olmam .. olduğum gibi görünmem ben bazen..
o kadar çok konuşurum ki.. gevezeyimdir hatta..ya da kendi sesine aşık biri ..

ama bıraksan hiç konuşmadan saatler günler de geçirebilirim..

anjin olup sesim kısıldığında.. sesim açıldıktan sonra da konuşmamıştım hani fırsat bu fırsat diye.. ta ki çevremdekiler.. hekim haklarını kullanıp bi bakalım biz şu senin boğazına diyene kadar..

tadına doyamayıp.. tatilimi sadece çekirdekle geçirmiştim..
sadece çekirdekle o da günde üç beş cümle konuşarak..
inziva iyi birşey..
iç inziva..

sayfalar boyu yazabilen.. kesintisiz konuşabilen birinin bazen kendinden.. konuşmaların tümünden sıkılması anlaşılabilir tabii.. dinlenmek ister bünye.. ne olsa yorulmuştur..

ama bir o kadar dinliyorum ben..
gün boyu öyle çok insanı.. öyle çok konuyu dinliyorum ki..
bir de hafıza filden bozma.. kalıyor aklımda o konuşulanlar..
ne ayrıntılarla dolu benim beynimin kıvrımlarının araları..

sanırım..bazen dinlememek için çok konuşuyorum ben..
ve galiba çocukken edinmiştim bu huyu..
konu belli yerlere gitmesin bazı sorular sorulmasın diye..
çeneye kuvvet konuşmakta bulmuşum çareyi..
sorularınıza cevap vermek istemiyorum.. ya da anlattığınızla ilgilenmiyorum.. dinlemek de istemiyorum diyemediğimden belki de..

dinliyorum işte..
tüm aksilikleri.. ayrıntıları.. eksiklikleri.. kişilerin beklentilerini..
kendilerini tanımlamalarını.. dev aynalarını.. ikna etme çabalarını.. mazeretlerini.. nedenlerini nasıllarını.. hırçınlıklarını.. altniyetlerini.. artniyetlerini.. dileklerini hayallerini..
sınırsız örnekleme var.. kıvrımlarımda takılmış..
insan hayatı birikintileri..

kokina olayı yok.. dedim değil mi..
olmadı evet..
doğum günü hafifti dedim di mi..
hah.. öyleydi evet..
“hem de ailece.. doğum gününü kutlarız..
sağlıklı ve keyifli bir yaşam dileriz yazan kartla beraber gelen orkideye rağmen..ve bir şey istiyor musun denilerek yanağıma kondurulan bir öpücüğe rağmen..

gaflet evet..
bir anlık gaflet.. uyku alacakaranlığı
ve aralanan kapılar ve arkasından gelen duygu yığınlarını..
dolaba geri tepmek..
kapıyı sırtınla itip kapatmak.. sıkı sıkı..

keyifliyim evet..
“rağmen keyif” de bir başarıdır hayatta..
dahiliyeci arkadaşımı deli ediyorum..
kabrime yazmasını istediğim yazıları her an güncelleyip..

bu gün de..
“inadına keyifliydi”.. yazılsın dedim..
gözlerini devirdi..iç geçirdi.. böyle yapıyor her seferinde..

ondan çıkarıyorum bazen acısını..
yorum yapmasını yasaklayıp.. anlattıklarımla..
söz dinliyor.. ama..
seviyor beni..“ben aslında kendim gibi çok bilen.. çok meraklı insanlarla hiç geçinemedim hayatta” dedi bana..
“ilk defa seninle bir sorun yaşamadım.. “

bu kadar konuşma.. okuma öğrenme ve bilmenin sonunda bunca iddiasız olmamdan kaynaklanıyor bu..
“ne iddiasızlık ama habire bir bilenim deyip duruyorsun atalet” denebilir tabii..

ama burası güncemin sayfaları burada mütevazı olmama gerek yok..
yine de burayı başka yerlerle karıştırıp..
konuşurken.. başka güncelerin sayfaları arasında..
ya da.. başka sosyalleşme ortamlarında.. eğer.. ukalalık ettimse..
genel bir özür öncelikle..
şımarma isteğimdendir.. şımartılma arzumdandır.. o densizliğim.. affola..

yoksa her “biliyorum” ya da “öğrendim”ime.. bir eksikliğimi ortaya koyan bir eğitimden geçtim ben..
bilme açlığım..
öğrenme açlığım o yüzden sürdü gitti..sürüp gidiyor..

ikibinonbir..
benim için bir geçiş yılı oldu..
zıpladığım ve koruyamayacağım yüksekliklerden kendi dalga boyuma dönme yılı..
yapmamayı seçtiklerimden bazılarını yeniden yapmaya geçiş yılı..
atılan taşların oluşturduğu dalgaların sönümlenme yılı..
sönümlenmiş evet..

ki .. o dolabı bu kadar kolay kapatabildim..

“anne dolabımı temizliyorum” zamanına da geleceğim elbette..
Sonra da belki.. dizi dizi inciyim.. temizlikte birinciyim zamanı gelir..

ama bir cümle var aklımda dolanıp duran.. buraya yazılası değil..
eksiklik belirten bir cümle..
işte o eksikliği bunca derinde hissedince..
uzun zamandan sonra ilk kez bu yılbaşı bir dilek gönderesim oldu evrene.. noel babaya ve kibeleye..
bu da bir ilk..
dileklerimde çekingenimdir çünkü..
korkarım.. ne açgözlüsün der diye evren..

ikibin11 yeni dostlar.. yeni ilgiler .. yeni yazarlar.. kazandırdı bana..
yeni eleştiriler.. yeni özeleştiriler getirdi..
yeni düzenlemeler .. ayrılıklar.. buluşmalar getirdi..
yeni ilkler yaşattı.. asla dediklerimin bazılarını.. gerçekten de yapmadım.. bazılarında tükürdüğümü yaladım pek de lezzetliymiş diyerek..
çekirdeği biraz büyüttüm..
21liği de..
kanatlarımın o kadar sarmasına gerek yok onları artık farkındayım..
gerçi endişe benim ikinci adım.. endişeli annelik de öyle..
ama kontrol edebildim bir kısmını..katlandım kalanına..


yani yine başarılı bir yıl oldu..

“değiştim.. dönüştüm.. geliştim.. geliyorum…..”


yeni yılda.. yeni.. bir sürü dileğim olacak evren hazır ol bu yıl bana..
sonradan demedi deme..

Image Hosted by ImageShack.us

10 yorum :

Çiğdem dedi ki...

............



Kaç zamandır bir ermiş dinginliği havalandırıyor dizelerime
açılan pencereleri,
Durup bakıyorum akşam sularında zaman kavramlarına,
Zamanı düşünüyorum;koyuluyorum
Anlamını yitiriyor "şimdiki zaman"ın boşyüceliği,tarihin unutkan
sayfalarındaki mürekkep lekeleri
İşimin başına dönüyorum içimde ıssız bir gönül erinci

Kaç zamandır duru, yalın, çalışkan, iyi insanlar özlüyorum
"içtenliğin" yada "dünya görüşünün" kirletmediği
Kendime bir yeni yıl kartı yazarak bunları diliyorum.
...........

Yollamıştım tamamını ya... Yüzümü güldürdün kadın. Senin de yüzün hep gülsün. Sen istersen Kibele verir.

Sarıldım öptüm

Adsız dedi ki...

Sabah sabah gülümsettin beni Atalet. İddiasız olma iddian güldürdü beni. Çünkü ben hep derim ki, iddiasız olduğunu söylemek aslında ne büyük iddiadır. Ben de öyleyim de ondan biliyorum. İddiasızlığım didişmeyi sevmemekten, üşenmekten yoksa bilmememden değil.
Ukalalığına gelince...kimlerin ne ukala olduğunu düşününce, biraz ukala olmak lazım be Atalet.
Bir zamanlar çalıştığım özel hastaneyi ve oradaki arkadaslarımı anımsatıyorsunuz bana senin dahiliyeciyke sen.
Son kelam: ben mezar taşımı düşünmem de cenaze sonrası yapılmasını istediklerimi söylerim. "sakın kimse ağlamasın, güzel yiyecekler ve güzel şaraplarla uğurlayın beni. Gözünüzden yaş akarsa da benimle ilgili komik bir seylere gülmekten olsun."
Sevgiyle...

laleninbahcesi dedi ki...

tam 6 yıl olmuş. Yani bir çocuk doğmuş, emeklemiş, yürümüş , konuşmuş neredeyse okul çağına gelmiş ne emeklerle...Biz zıp diye gelmedik buraya , emekleye emekleye b girdik birbirimizin hayatına emek vere vere...Senin ne demek istediğini bilirim ben. Ne çok şey biliyorum bakın ne çok şey biliyorum haha değil, bildiğimi siz de bilin...bilgilenindir seninki. Sanki misyon gibi.Ne iyi yapıyorsun, örgücü kadınları, patineyi ve daha neleri anlattın burada...
İstediğin kadar konuş, konuştuğunu duyduğun sürece sorun yok...
Seviyorum seni Atalatim canım benim

Adsız dedi ki...

:))
Baayaa bi döktürmüşsün:)

Konuş..Kahkaha at..Dinle..Dinlerken belki konuyla ilgisiz şeyleri düşün..Sıkıl..Neş'e dol vs..Ama hep sağlıklı ol-kafa ve beden olarak.

Yeni yıl için evrene saldığın bütün dileklerin gerçek olsun.

2012 biterken, tek bir cümle yaz;BÜTÜN DİLEKLERİM GERÇEKLEŞTİ diye:)

Ece(sevgiyle öper..)

.. dedi ki...

ecem demiş denilecek olanı
Tüm dileklerin gerçekleşsin 12'de.
abartmaya gerek yok, yeter o kadarı 8)
çok seviyorum. demiş miydim?

Adsız dedi ki...

Evren çok açgözlüsün demesin diye..evet ben de böyle düşünmüş hiç birşey istememiştim 2011 den,yanlışmış demek ki öyle bir boş geldi ki,tüm olumsuzluklar da cabası.Yeni yıla çok açgözlü davranacağım evet bence de hazır olsun...Yazınızı okuyunca yazasım geldi,bir okuyucu sıradan bir insan.Sevgiler.

uctemmuz dedi ki...

ben evrenden kararlılık istiyorum bu yıl.:)
çastara çastara ças..
ayaklarımdan ses gelsin, kahkaham çınlasın
ve gelip sizlerele konuşayım bunlarım
sizden de neşeler duyayım
kutlamalar yapalım istiyorum.

Adsız dedi ki...

çiğdemim yüzümüz hep gülsün..
selginim.. gebem.. ben de ya kızınca ya eğlenince diyorum zaten kabir üstü yazılarımı.. =)..
lalem.. toz kondurmayan eski dostum.. =)..
ben de seviyorum seni..
ecem kraliçem.. teşekkür ederim..
döktürmüşüm evet.. klavyeme kuvvet =P..

iki noktam.. saklambacım.. ben de seni..seviyorum ki..

sevgili okuyucu.. hazırlanmıştır umarım iki günü kaldı zira.. =)..hadi bakalım bi de bunu deneyelim..

üçüm temmuzum..
çastara çastara ças.. benden de..
hepsine misliyle katılıyorum..

sevgilerimle..
atalet..

Seden dedi ki...

çok güzel bir yıl olsun ataletcim...
sen yolla evrene tüm dileklerini...
evren,senin için çalışsın bu yıl :)
arada yapıyorum 'taşa bunu yazın', 'töreni böyle yapın'
diye...
bunları anca nazımızın geçtiklerine sevdiklerimize söylüyoruz...
e onlarda aynı ölçüde seviyor...
dolayısıyla üzülüyor...
hiç ummadığım bir yerde çok sevdiğim biri gözleri dolu dolu baktığında bana...
pişman olmuştum söylediğime söyleyeceğime...
azalttım şimdi:)
sağlıklı,mutlu,
sevdiklerinle birlikte mutlu yıllar dilerim...
herşey gönlünce olsun ataletcim...
sevgiyle..

carpediem dedi ki...

yazdım kayboldu gitti...
ataletim,keyfin hep sürsün hiç bitmesin.

Follow my blog with Bloglovin