2 Ağustos 2010 Pazartesi

aslındayokbaşlıklıkbidurum



mimarların sanatçıların..
ilham perileri var..
tabii..

ama müşterileri de var..
sipariş verenin özellikleri var..
istekleri..
geliştirilecek olan yerin şeyin eşyanın..
dokusu doğası var sonra..
yeri var.. ışığı var..

sonra hep aynı şeyi yapmanın sıkıcılığı var..tekrarların boğuculuğu var..

eh insandır şaşardır.. var..

sonuç..

aslında profesyonel olarak sanat yapan herkes..
mimardan yazara..
ressama..
fotoğrafçıya..
kumaş deseni üretenden..
kadın modası ev tekstili üretene..

hatta kendi gardrobunu..
hatta evini..
hatta yazısını geliştirmek isteyene..

ilham tahtaları varmış biliyor musunuz..
her biri birer sanat eseri olabilecek gibi..
ilham tahtaları..



bunları yapmak için bir boş alan ve bir mantar pano.. veya bir duvarda iki çivi arasına gerilmiş bir ip yeterli olabiliyor..

hoşuna giden bakınca keyif aldığın renkte dokuda anıda ya da görüntüde her şey olabiliyor..
ilham tahtasına asılan..
bir yaprak.. bir dantel..
bir fotoğraf..
her şey..
yeter ki bakınca için ısınsın..

sonra da
bir yeniden dönüştürülecek..
yaratılacak ana konu seçiyorsun..
sonra elindeki malzemeye dönüyorsun..
onu o ilham tahtasındakine benzetecek.. onun gibi bakınca içini ısıtacak bir şeye dönüştürüyorsun..

düşündüm de..
belki hayatı..
ilişkileri de böyle programlı şekilde ele almak gerek..
ilham tahtası oluşturup..
oldurmak gerek..

bu aralar bakınca hoşuma gidenlerden bir toparlama oluşturdum ben de..



duruma göre..
bir tatilim gelmiş..
iki..benden düzgün bir iş çıkmaz..
üç.. hep aynı şeyleri sevip durmaktayım.. beni memnun etmek bu kadar kolayken..
nasıl bu kadar sık.. hayal kırıklığı yaşatmayı başarıyorlar..
hayret ..

yazı sonu notu..
20lik tatile gitti.. 30gün yok..=(..
ev boş gibi.. hatta ben evde değilken bile..
çünkü uçup giden kuş.. teselliyi yuvada arar şarkısı bile yetmiyor yav..
yazı sonu notu iki.. önceki yazıda resimler görünmüyormuş.. tekrar ekleyeceğim.. sanırım bu raytırın sorunu.. ordan ekleyince resimler görünmüyor.. virüs gibi mi algılanıyor ki.. bilemedim..
Image Hosted by ImageShack.us

5 yorum :

Sevgi Gibi dedi ki...

görsellerden çok buna

"hep aynı şeyleri sevip durmaktayım.. beni memnun etmek bu kadar kolayken..
nasıl bu kadar sık.. hayal kırıklığı yaşatmayı başarıyorlar..
hayret .."
takıldım.

belki de sorun kolay memnun olmaktadır. memnuniyetsizi oynamak gerekiyordur belki de zaman zaman, biraz "edepsiz" olmak. ancak oynamak yoksa insan ruhunda ve edep hakimse kişide e bu da zor. zor oğlu zor yani.

.. dedi ki...

ilham tahtama yapıştırdığım ilk şey "ilham tahtası" oldu böylece.
8)

Çağlar dedi ki...

Ben şimdi gördüm ya, benden mi başka bir gerekçe ile miydi önceki sorun bilmem.
Ha gördüklerime yorumumu sorarsan... yok yorumum. 20liğin yokluğuna dair yazdıklarını düşüneceğim ben biraz.

laleninbahcesi dedi ki...

şimdi yirmilik gitti ya...senin ev suyu çekilmiş değirmene dönmüştür...
Hadi yap tatilini at suya tüm birikmişleri...

İlham perisi olayı süper...hemen uygulamaya geeceğim belki resimlerim bile senin için...İlk il bir mantar pano almakda şimdi...Öpüyorum ve seni son günlerin en gözde nakaratı ile gidiyorum çok sıcaaaak...klima da nereye kadar ya ...

Adsız dedi ki...

son iki gündür o edepsiz olabilirliğe nasıl gereksinim duymaktayım sevgim letoşum.. bilemezsin..

ilham tahtasına da istanbulu anımsatan bişey ekle saklambacım güzel gözlüm ay çöreğim..

yirmiliğin yokluğu.. anlatılamaz bişey..
daha önce birkaç kez ayrı kaldık elbet ama.. bu kez farklı..
uzak diyarlarda.. hem de nerede olduğunu bilemeyeceğim kadar hareketli .. çağlarım bilirim..
üfff...
lale.. senin en sevdiğim halin resimlendirilmiş halin.. görmek istiyorum.. sabırsızlanıyorum..
atalet..

Follow my blog with Bloglovin