20 Ağustos 2009 Perşembe

ne işim olur

zorunlu hizmet..
yaradanın ittir ettiği kasaba..
heryanı cam kapısı demir bi ev
alıp taşındım..
sıkıldım bi süre sonra şehirde vatandaşın arasındalıktan

zaten evime de hırsız girdi..
savcı da dosyayı kapadı bi süre sonra..
daraldım..


lojmanlar bitirildi..
yanıma da bi hemşire
alıp taşındım..

bir cuma sabahı..
uyandım elektrikler yok
lojmanda..
şehrin dışında sağlık ocağı..üstelik kar var.. en az yarım metre ..

bekledik saat 11 e kadar.. gelmedi
elektrik işlerini aradık..
dediler ki sağlık ocağının elektrik borcunu
devlet ödemedi
biz de kestik
ama ocak çalışsın diye
orayı kesmedik
lojmanı kestik
olur mu biter mi derken

ben konyaya gittim sağlık müdürlüğüne
bişi yaparlar mı diye..

yapamazlarmış..
dönerken
.. ortada atamın heykeli....


dedim ki..
iyi halt ettin bizi evden çıkardın
okumamızı insan olmamızı sağladınsonra da bunlarla uğraşıyoruz..ben hastama bakmak ..
akşam de evimde huzurla uyumak istiyorum..
ne işim olur'du benim burda ..

kafesin arkasında otururdum uslu uslu.. elişimi yapardım..

halt var.. konya sokaklarında.

döndüğümde..
erkek olan ve oralı olan doktor..
arayıp elektriğimizi açtırmıştı..

atam bana kızmamıştı..
kara mizahtan anlardı eminim..

*****

yıllar sonra..
ferhanın denemelerini okurken..
sabah bankaya gideceğim..
para çekeceğim
başka bi bankaya.. götürüp
oraya başkasının hesabına yatıracağım..
bu yüzden yarın sabah işim var diyorum..
elalemin parasını banka banka gezdirmek benim nerden işim oluyor..
diyordu..

sevmiştim bunu çok..
kara mizahtan anlarım..

*****
bugün alperin yazısında.. "Kadın hayatın her alanında erkeği erkek yapan konuları işgalle uğraşıyor " cümlesine takıldım..
zaten takılacağımı biliyormuş..
alınmaz yani..

yukardakiler bağlamında diyeyim..
nerden benim işim olur..
işgal..
alan kapma filan..

ben sadece kendi yaşamımı artık en azından dümdüz ve sadece kendi kararlarımla..
sorumlulukları da dahil ..
yaşamak isteyen biriyim..

neden yazıya sığınmak zorundayım peki..

yok sormuyorum..
cevabı biliyorum..

kadın milleti..
avluda iki volta atabilmeyi özgürlük sanırsa..

muhabbet kuşunun kafesin dışında ama evin içindeliği..
özgür olmaksa..
benim içimi yazıya dökmem..
kadın başıma..
işim olur elbet..

olacağı budur..


Image Hosted by ImageShack.us

5 yorum :

kamikaze dedi ki...

Atalet,çok güzel ifade etmişsin duygularını.muhabbet kuşu benzetmesi cuk oturmuş.yazılarınızı çok beğeniyorum.içi o kadar dolu ki.hep yazmaya devam edin.

ben de naçizane mim'iniz var.kabul ederseniz,yazmak isterseniz buyrun.çok sevgilerimi gönderiyorum.

Ece dedi ki...

Evet evet...Kadın dediğin; kafes arkasında gergef işlemeli.
Zaten buna yönelik çalışmalarımız da var..
Nedir o ööle özgürlük diye diye dolanmak ortalıklarda? Beyimizin yanında görünüp onun öngördüğü sosyal projelerde yer almak neyimize yetmiyor

Öpüyorum bi de.Var mı izin?

alpernatif dedi ki...

Sn. Atalet hanım

20.08.2009 tarihli şikayet dilekçenizde;
Şüpheli Alpernatif'in, müşteki kapsamında görülmesi gereken tüm bayanlara karşı suçlayıcı yazı yazdığı konusunu dile getirmişsiniz.

Kurumumuz tarafından yapılan incelemede sanığın bu fikirleri nereden aldığı anlaşılamamakla beraber, bayan yazarları uzun süredir tanımasından mütevelli, kimin hangi söze kızacağını bilerek, cümle aralarına iğneleyici laflar yerleştirip ortalığı kızıştırmaya çalıştığı tespit edilmiştir
Sanık sorgusu sırasında suçu neden işlediği sorusuna gülümseyip, yanıt vermekten imtina etmiştir

Gereği düşünüldü

Sanığın ipe sapa gelmez mizah anlayışından nasıl kurtulabileceği konusunda düşünmesi;
Ama çok düşünmemesi;
Kırıcı olmadan ortalığı karıştıracak yazılara devam etmesi;
Ve şu ana kadar işlenen tüm suçlarına karşılık bayanlar için sosyal hizmetlerde bulunması falan yasanın filan bendinin bilmemne maddesine göre karara bağlanmıştır

Getirin şu kalemi kırayım : )))))))))

.. dedi ki...

erkeği erkek yapan konu ne? biri bana bunu bi açıklasa.
yaptığı işten, bulunduğu konumdan gayri sergilediği bir erkeklik olmayan adama ben erkek demem zaten bu bir.
bi de, erkeklerin şu yanlış algısı düzelse ne güzel olur.
kadının derdi erkeğin alanını işgal etmek değil! nerden bu özgüven, bu dünyanın merkezi olduğunu sanma yanılgısı diycem ama..
kadının derdi kendiyle.
öyle bi derdi olmayan da zaten hangi çağda olursa olsun, buluyor bi "erkek", sonra geçiyor camın arkasına. ha o cam cumba camı değildir, tv camıdır, vitrin camıdır.. o fark eder mi çok fazla?
ay öf bugün gıcığım.
öpeyim ataletim kırmızı rujumla 8)

sedencik dedi ki...

çalışmanında evliliğinde insanın doğasına aykırı olduğuna karar verdim...
biraz geç anladım ama olsun...
hiç anlamamaktan iyidir...
nerde o bahsettiğin avluyla kafes...
müthiş cazip geldi birden :))


sevgiyle

Follow my blog with Bloglovin