2 Şubat 2009 Pazartesi

..

 000008 

ertelemenin bir sanat değil bir hastalık olduğunu öğrendim..

kişilikle ilişkili farklı ertelemeler varmış..

krizciler.. yumurta kapıya gelmeden.. hatta popodan çıkıp havada ilerlemeye başlamadan .. kriz yaşanmadan.. olay çıkmadan çalışmaya başlayamazlar..

mükemmelliyetçiler o.b. /hahah bu da ingilazca a.k.a.nın kısaltması olsun dedim.. ama.. tampon reklamı gibi oldu.. o zaman o.d.b. diyelim…açılımı.. olarak da bilinen../perfeksiyonistler.. her şey kusursuz olsun diye olağanüstü hedefler koyarlar ve kendi yarattıkları bu stresle baş edemeyip ertelerlerken..
hayalperestler,. her şey  iyi olacak.. olur..illa ki.diye iyimser davranıp..son dakikaya kadar harekete geçmezlermiş..

endişeliler.. felaket senaryoları ve başarısızlık olasılıklarını düşünmekten  iş üretemezler.. isyankârlar.. yapacakları işi  baştan sevmezlermiş ve görevi zamanında yerine getirmeyerek ya da hiç yapmayarak.. akılları sıra  hayatlarının kontrolünü tekrar kazandıklarını düşünürlermiş..
bi de hayır diyemeyenler varmış.. aslında hiç yapamayacakları birşeyi reddedemedikleri için.. altından kalkamayacaklarını bildikleri işi üstlenirlermiş..

neden böyle olduğumuz da önemliymiş..

çünkü  ertelemekle başı derde giren insanların..

yani prokrastineyşın ya da.. zaman kullanımı eğitimi görmelerinin..hiçbir işe yaramadığı ortaya çıkmış.

aslında ben gibi tüm erteleyenler.. son dakikacılar.. bilirmiş de.. zamanın nasıl kullanılıp..işin nasıl yapılması gerektiğini.. sadece “o şekilde” yapmak istemiyolarmış..

o nedenle.. örneklerse perfeksiyonistlerin.. mükemmel yoktur.. zamanında bitmesi mükemmelliktir.. diye kendilerini inandırarak işe başlamaları ..kendilerini kandırmaları gerekiyomuş…

bu arada son dakikaya bırakıp da kendini affedenlerin daha az stres yaşadığı saptanmış..

bunun nedenini söylememişler.. bulamamışlar..

ben söyliyeyim..

son dakkada yaptım ama nasıl da süper yaptım diye kendilerini beğendikleri içindir o stressizlik..=P..

 

neyse.. diyelim verockanın kulakları çınlasın..

hatta bi de janti bi gülümseme ile çekicileşelim..

devam edelim..

bi sürü işim var..

eksik malzeme.. ot püsür.. diye bekleyen..

işte şu sknın albümü de dahil..

hatta “yaşlı görünmeyi” hatta kaim valide olmama durumuna sığınarak alperin diline dolanma şansını zorlayarak.. yılbaşında armağan niyetine ördüğüm buyot kılıflarına iki istek.. sknın yeni fantezisi ipekli kadifeli uyku  gözlüğü.. fıstırık..iş sayılmaz elbet.. de.. kendince bir liste işte..

ben napıyorum boş zamanımda peki..

hiç.. HİÇ..

erteliyorum.. mükemmel kumaşın.. modelin rengin.. oluşmasını bekliyorum.. karadelik fiziği ya yapacağım iş..

tabii sadece bunlar değil.. bunlar buraya yazabildiklerim..

bana özel  listede.. neler yok ki.. =P….

 

bu perfeksiyonizm.. başa bela..

hem bi iş yapmaya başlayamıyorsun..

hem bir işe yarar diye biriktirip duruyorsun malzeme olabilecek herşeyi..

üffff..

23 yorum :

kayipsimurg dedi ki...

Ben kontrol manyağıymışım. :)
Yalan, külliyen yalan. Sadece milleti dürtüklemeyi seviyom. Eğer ben yapacaksam. Son gün son dakikada olabilir. Bence sakıncası yok. Bu durumun adı ne oluyo ki. Efradına cami ağyarına mani diyebilir miyiz. :)

sak... dedi ki...

o kadar "tam bu işte" dediğim bir şeyi yazmışsın ki.
mükemmelliyetçilik!
başak burcunun pek çok gıcık özelliğini taşıyan benim, başıma bela olan şeylerden biri.
ve ertelemek:
hayatımın en büyük sorunlarından biri.
bilsen neleri ertelediğimi ve nasıl çözümlenmez sorunlara yol açabilecek bir erteleme hastalığım olduğunu.
eşek sudan gelene kadar dövdürmek lazım beni ama ertelliyorum 8)

Adsız dedi ki...

ayçöreğim..
burda ..
hahahahaha diyorum ertelemeden gülüyorummmm


********
simurgum
bende de var konrol etme de..
o da bir mükemmel olsunculuk örneği zaten..
hani mastırs taç vurucam ya son kat cila.. =P..
üfff...

atalet..

açıklama bu üfff ler.. kendimden ne kadar sıkıldıımı gösteriyorlar mı yeterince..
yoksa farklı efekte geçicem..
=P

kayipsimurg dedi ki...

değiştir

Adsız dedi ki...

ayyy öğğğğg...
oldu mu =9
atalet

kayipsimurg dedi ki...

ı-ıh

sak... dedi ki...

ııyyyhhh da denilebiliyor bazen 8)))

kayipsimurg dedi ki...

o pek bi doğum sancısı modunda oldu yaf :)

Adsız dedi ki...

tcıktcıktcık desem =p
ya bak koca yazı güme gidecek sonunda simurg.. birini beğensen ya..=P
atalet

kayipsimurg dedi ki...

daa ben bişii dermiyim.. karışmıyom anacım..

alpernatif dedi ki...

haha
ataletim kaim validem
senden süper olur biliyor musun
ileride çocukların düğününe mutlaka gelmek isterim
en az 20 blog yazısını garanti ederim

ertelemeye gelince
tez canlıyım
daha işin başında bitsin isterim :)

Adsız dedi ki...

simurgum uyumluk tcık tcık da mutabık mıyız.. bari onu de..
=D..

Adsız dedi ki...

alperim natifim.. cesedimi çiğnemeden asla..
ne düğün olur.. ne ben kaim olurum / mor saça yasakmış zaten/..
ne sen bu tarihi olaya tanık olabilirsin..
biz seninle gider.. nedir bu başımıza gelenler.. içme ve üzüntü boğma aktivitesi yaparız..
=P
atalet..

kayipsimurg dedi ki...

karışmıyom.. İstediinizi yapın. Şurda fikrimiz soruldu sahip çıktık olaya. Bi yazıya değişildik ya, daa ben ne diyim :( İki muzurluk yapasımız geldi şubat şubat... küçük dilimizde kaldı..

Adsız dedi ki...

ayyy şubat di mii..
tüh..
atalet..

Ece dedi ki...

Çabbuk söyle doktorcum;benimki ne 'izm'sınıfına giriyor?
Aklıma gelivereni derhal yapmaya başlamak(gecenin bir ortası da olabilir hattâ. Yapılması gerekenin, 'aklımda kalacağına,bitireyim de karşımda dursun' davranışı??

İyileştirilebilir bir durum mu bu?

Not:Sen yapılacaklar listeni postala bana, ertelemeden, streslenmeden çıkartıvereyim hemen.

Bide..Nikâh davetiyelerinin zarflarını ben yazacaktım hatırlatırım:))

Hem de öperim tabii..Mor tutamından

Adsız dedi ki...

hehehe.. ecem..seninkine " gelmiş suyun dökeceksin lakin amirine sormadan olmaz" alıntı bekçi murtaza .. durumu deniyor sanırım.. tedavisi yok =D..

teşekkürler de .. yok yardım etme.. bi yerlerde bi listem olmazsa kaşınıyorum..=P..
bu iyi bi liste .. hem küçük ve kolay.. turta gibi..=)

o davetiye işi.. sözün küçük dilden kaçanı inan..
nikah düün yok..
kaçarak evlensinler..
bana da görünmesinler..=P
..
öp tabii..
ben de öpiim.. uzat yanağını..
atalet..

Ece dedi ki...

Harcadın beni be anacım:))
Bekçi Murtazaya benzettin ya:))

Amirim izin verdi 'öpebilirsin' dedi. Öpüyorum seni:))

Adsız dedi ki...

yavçok severim ben o repliği...
ondan dedim inan..=D...
atalet

kayipsimurg dedi ki...

20 olsun :)

beyaz gelincik dedi ki...

21 OLSUN
DEDİM...
ben de son dakikaya bırakanlardanım...

beyaz gelincik dedi ki...

21 OLSUN
DEDİM...
ben de son dakikaya bırakanlardanım...

sanem dedi ki...

Çok bilgilendirici,eğitici bir yazı olmuş.Ben de aşırı üşengeçim son dakikacıyım,tabiri caizse yumurta kapıya dayanmadan işi bitiremem:) illa beklicem son güne kadar

Follow my blog with Bloglovin