23 Ocak 2009 Cuma

..

bu testi..
bana bizim psikolog yaptı..
şimdi size bi test yapıcam dedi..
bayılırım dedim..
cevaplarımı da ciddi ciddi not aldı..
***********
*en sevdiğiniz hayvan..
A: panda..
sevimli yumuşak seçici az bulunuyor..
ikinci en sevdiğiniz hayvan: ayı
A:  benim hep oyuncak ayılarım oldu.. o yüzden çocukluğumu hatırlatıyor.. sevimli.. kucaklarsın.. sarılırsın yatarsın....iyi anne ya da baba.. güçlü.. hem yumoş hem de güçlü..  bi açtı mı ağzını.. ya attı mı pençeyi.. ürkütücü.. sürüye bağımlı değil.. yalnız dolaşıyor..
akvaryum size ne ifade ediyor..
A: üff.. temizlemesi bela.. gereksiz.. manasız.. balık sevmem ki ben.. esas o gereksiz.. iletişim kuramazsın.. dokunamazsın.. ama bak dönüştürülebilir eşya olarak sevebilirim.. başka bir şey olarak kullanabilirim.. ha bi de.. yuvarlak cam olanlar var ya.. içinde tek kırmızı balık.. o güzel mesela onu severim.. çizgi filmlerde olur hani..
duvar
A: boyarsın .. resim asarsın.. kitap raflarını dayarsın.. başka bişi değil yani.. fonksiyonel bişi..
ööle bi başına.. duvar işte…
******************
gelelim yoruma..
birinci en sevdiğiniz hayvan sizsiniz.. dedi..
sevimli yumuşak seçici az bulunur görüyorsunuz kendinizi..
ikincisi eşiniz../ laf aramızda burda koptu.. skyı da tanıdığından.. skyı tanımlayın desem bu kadar olmazdı dedi.. / sarılıp yatmalık..=P.. yalnız.. yumoş ama öfkelenince ürkütücü olduğu.. çocuksu olduğu .. iyi baba olduğu..  tamamen doğru..
akvaryum hayat.. gereksiz.. problemlerini çözmek bela../ama çözüm arayarak bakıyorum hayata sadece kirli demiyorum.. var yani benim payıma düşen bi görev..hayattaki sorunlardan../ insanlar esas sorun..benim için.. onlar akvaryumu sevimsiz yapan.. ama dönüştürülebilir.. güzelleştirilebilir.. hayat.. bi de.. hem tekil.. hem de  biraz fantastik bi hayat benim hoşuma gidecek olan..
duvar ise..ölüm.. fonksiyonel bişi.. benim için ..ööle bi başına.. hayatımı etkilemiyor ölüm fikri.. fazla düşünmüyorum…
****************
şimdi gelelim size..
sonuçları az çok bloglardan yorumlardan ve meyllerden .. anlattıklarınızdan çıkardığım kadarıyla oturdu tam.. isteyen benim yorumumla okur…
isteyen ne yazdığını biliyo okumaz..
***************
alper..
kendini.. sadık buluyor… dert dinleyen.. sıkıntılı zamanlarda insanların yanında olan. söylenmeyen.. kolay küsmeyen .. küsse de kısa süren.. kendi bildiği gibi yaşayan.. genelde kendini insanlara yakın.. insanları da kendi gibi biliyor .. yakınlık duyguları olduğuna inanıyor..  .. ayrımcı değil..
eşini.. hayatı umursamayan.. rahat.. kendinden emin .. güvenli ve uykucu.. buluyor..
o da öyle olmak istiyor.. ama ..
ara nota bakılırsa.. eşi de.. onun gibi olmak istiyor..=P…
alper bence siz.. ideal çiftsiniz.. birbirinden farklı.. ama diğerinin özelliklerini benimsemiş..=P..
alper .. hayatında dilediğince.. özgür davramadığını düşünüyor..  ama kabullenmiş kuralları .. ve hayatın  bir noktada ölümle sonlandığını..
ölümse.. düşününce fazla önemli.. ama ayrıntıda küçük bişey.. ölüm fikriyle uğraşmaktansa yaşamaya bakmak daha iyi..
çaresi bulunsa da.. ölüm olmasa daha iyi olur.. bizi ayırıyor zira..
***********
jidom..
kendini..her durumda asil ve etkileyici buluyor.. kendisine değer vereni karşılıksız bırakmayan.. sevildiğini bilen biri olduğunu düşünüyor..
ve güzel olduğunun farkında.. hem de çok farkında..=P
eşinin.. sadık olması önemli.. ve yalnızlığını paylaşması.. bu kadar eşiyle ilgili beklentileri../heheyt yavrum.. özgüvenini sieverim senin..benim vasıflarım bana yeter.. adamınkine gerek yok ha!!! sanki evlilik öncesi kendimi gördüm..=)
yaşam.. renkli bir esir hayatı.. bizim için süslenmiş olsa bile zor..içinde olmak..süsler pek birşey ifade etmiyor aslında.. gerçi bir süre sonra yaşamla ilgili sorgulamalar unutulabilir..
ölüm.. gerekli bişey… ama zamansız olabilir bazen.. sevdiklerimizden ayırır bizi.. kaçınılmazdır.. ama her zaman kötü değildir..
*************
adsız / ben tanır gibiyim bu adsızı ama du bakalım..
kendini sevimli buluyor.. ve güzel.. insanlar ona bakınca.. gülümsüyorlar.. beğeniyorlar.. iyi bir aşık ve güzel yaşamayı biliyor.. hayatın her alanında yaşayabilir..kendine bakabilir.. ama bu özelliğini şu anda kullanmıyor.. ya da kullanamıyor../bu da penguen olmak vardıdan çıkardığım sonuç/
eşi sadece eşi.. evlendiği ya da beraber olduğu kişi..
ikinci cevabında.. kendisi gibi bir eş dileği saklı..
hayat.. bir süreç.. ama kendi hayatını sınırlı buluyor.. insanların amaçsız yaşadıklarını düşünüyor.. öllümün aniden gelip onları yakalayacağını..
ölüm.. kişiye göre yorumlanıyor adsız tarafından ölüm ölen ve kalanlar için farklı bişey… ve iyi birşey aslında..
************
dolfinim..
kendini sadık buluyor.. insanları en yakınları gibi kucaklayabilen.. üzüldüğünde kızıp sinirlendiğinde belli eden.
sevilmek okşanmak isteyen .. ve bunu belli eden.. ve böyle insanlardan hoşlanan biri..
eşi…
bak bu cevap çok ilginç “ ölmeden önce gerçek bir yunusa dokunabilmeyi diliyorum “.. evlilik yaşamak istiyor.. bi kere..
ve eşinin .. dokunması keyifli düzgün ciltli..güler yüzlü bir ifadesi..konuşan sohbet eden biri olması .. gururlu olması.. ve sevmeyi bilen biri olmasını istiyor..
hayat.. dolfin için keyifli renkli.. ve renkli insanlarla çevrili zamanlarda yaşamaya değer.. izlemesi keyifli.. insanların daha az kısıtlamalarla yaşamasını tercih eder.. ama kısıtlamaları da hakettiklerini düşünüyor.. ama kötü tatsız dönemlerde hayat .. hiç keyif vermiyor..
özel not.. dolfin ya.. temizlemeyi düşünmemişin hiçç..
bi de bana bak.. ilk lafım temizlemesi zor..oldu..=P
ölüm ise.. ölüm fikri bazen sıkıldığında üzüldüğünde..kurtuluş.. gibi..
sevdiği insanları ondan ayıran aşılmaz bişey.. ve aslında kendisi için uzak ve olmayacak bişey.. gibi..
***********
lale.. kendini.. özgür ruhlu.. uyum gösterme özelliği olan.. başının çaresine bakmayı bilen.. başkalarını da tehlikelere karşı uyaran..yol gösterici biri olarak görüyor..
eşini.. izin vermeden yaklaşamadığın.. esrarengiz.. kimseye ihtiyacı olmayan.. /belki bu nedenle kaygı vermeyen /ve kendini savunmasını bilen.. ama bunu yaparken bile kibarlığını zarifliğini kaybetmeyen..
lale için hayat büyük harflerle “başkalarına muhtaç yaşamak olursa” çekilmez.. insanın hareketlerini kısıtlayınca çekilmez..
ölüm.. üzücü bişey.. ayıran bişey.. ama var.. kendi ölümü…hep düşünmese de.. var olduğunu biliyor.. ve bir anlamda gerekli..
*************
dilara
kendini nadir bulunan biri olarak görüyor..kendisi gibisine rastlamadığını düşünüyor..
eşini.. de..kendinden farklı ama nadir görülen biri olarak görüyor..
hayata bakışı .. rasyonel..pratik.. olduğu gibi kabul ediyor..
ölüm ise.. hepimizin ulaşacağı nokta.. kaçınılmaz.. ve sonu teşkil ediyor..
*************

hera.. tavanarasından bildirdi ki…
kendisini gururlu.. kararlı.. meraklı.. aklı yatmazsa söz dinlemeyen.. yalaka olmayan.. kural inlemeyen özgür.. sevildiğini bilen..asil bir yürüyüşü olan..sürprizlere açık..çevresindekilerin üzülmesine dayanamayan..ilgi isteyen .. bulamazsa hırçınlaşan.. biri..
eşi/sevgilisi ise.. sevilince ve sevinince paylaşan.. güven veren.. sahip çıkan.. kolay öğrenen..akıllı.. canı yakılsa bile sevildiğini bilen ve buna ses çıkarmayan.. isteklerini belli eden.. yerine getirildiğinde sevinen ve belli een.. kolay mutlu olan biri…
yaşam.. durağan sıkıcı sınırlı en iyisi bile boğucu..
ölüm..kavramsal olarak yorumlanması gereken bişi.. tam çözümlenmemiş.. iyi mi.. son mu.. yoksa başka bir boyuta geçiş mi..
***************
ayçöreğim..saklanbacım demiş ki..
ben kendimi.. güçlü buluyorum.. ama gücümü başkalarına zarar vermek için kullanmıyorum.. sakinim çünkü öfkemi kontrol edebiliyorum.. çekiciyim.. vefalıyım.. sosyal biriyim.. aileme dostlarıma.. tümüne vakit ayırırım.. işbirliği yaparım.. hafızam iyidir.. ve intikamcı olabilirim ara sıra..

eşini ise ay çöreğimin gözünde.. edindiği bilgi ve beceriyi kullanabilen.. zekası.. bir erkek olarak hiç fena olmayan  =P.. üstelik bunu gösteren ..güzel bulduğu şeyleri toplayıp yuvalarına getiren .. yardımlaşmayı bilen ..biri olarak görüyor..
hayat..duruma göre değişir.. şartları kullanabiliriz.. yaşamak için.. başkalarına ne ifade ettiğinin pek önemi yok..  hayat ağır geliyorsa.. onlara üzülürüm o zaman.. diyor..
ölüm.. bir son değil.. doğal bir süreç.. eğer olmasaydı.. o zaman şaşırılabilir.. bişey..
*****************
simurg..
kendisini kavramsal olarak da olsa..asil ve zarif..temiz ve saf buluyor.. başkasının alanına müdahale etmiyor.. kendi kendine sakin yaşıyor.. arkasında iz bırakıyor..
eşinin vahşi cazibesi olduğunu düşünüyor… avcı.. hızlı.. korkutucu.. tutkulu..buluyor..  boş vermişliği yok..
yaşam sorgulanacak bişey.. herkesin algılaması  farklı.. göreceli olabilir.. sonsuz da olabilir..
ölüm.. kavramsal.. ama sanki yaşamın sonu değil de geçilmesi gereken başka bir boyut…
*****************
bay neşter.. kendini lezzetli ve sağlıklı görüyor..
eşinin.. büyük sorunları halledebilir ve  yararlı olmasını .. istiyor ya da görüyor../menfaat ilişkisi de olabilir/=P..
yaşamı.. hayallere açık olmalı.. değilse.. sıkıcı.. kafes gibi..
ölüm.. bilinmeyen olsun... istiyor..
*********
ada..
kendini.. gururlu.. başına buyruk.. tavizsiz.. güzel ve şirin.. sadık buluyor..
sevgili ya da eşini ise.. akıllı ilginç ve komik..
yaşam insanı bazen haşlayabilir..
insanları bıraktığın gibi bulamıyorsun.. bazen başka biri yüzünden de zorluklar yaşanıyor.. telaşsız ve sakin olduğunda yaşam güzel…
diyor..
ölümü düşünüyor aslında ama fikirleri değişken bazen son gibi.. bazen de yenilenilir bişey.. ya da.. yeni başlangıç..
******
geç kalmayanım..
kendini ve eşini..her şekilde seviyor. derim başka bişi demem..
yaşamı monoton.. bazen sürprizli.. genelde konforlu buluyor..
ölüm.. olumsuzluk.. sınırlayıcı bişey…

********
şarküterim yecim çok güldüm..
seyyahlık tak etmiş canına.. tutunduğu yerde kalıveresi var =P.. 
eşi.. sevgilisinde.. kendini anlamaya çalışır olması önemli..
yaşam sıkıntı.. kapana kısılmışlık.. huzurlu bulana da şaşıyor..
ölüm engel.. yaşamı durduran bişey.. onun için..
*********

skya sordum..
ilk soru.. güzel.. hareketli ve hep oyun oynadığı için.. tay.. / her dem genç buluyor kendini.. çocuk hatta.. ve de güzel ve de hareketli/
ikinci soru..dost arkadaş ve koruyucu olduğu için köpek…/ der zaten sen benim en iyi arkadaşım oldun der../
akvaryum.. kirlenince çok zor temizliği dedi..ben gibi =P.. eğlenceli .. imiş bi de../problemler olmasa yaşamak çok keyifli.. eh tabii ööle olacak.. sonuçta benimle yaşıyor..=D…
duvar.. dörtbiryanımızı kuşatmış… ve toslarsan eğer.. canın yanarmış..
bunu yorumlamayayım.. ben ..
siz okursunuz zaten……

7 yorum :

alpernatif dedi ki...

heh
çoğu tuttu

ama çoğu,hepsi değil :D

lale dedi ki...

hhehehe duvar dışındaki uydu hem de çok. Ölümü düşünmem pek. Yorumda da yazdığım gibi tek duvar bahçe duvarı , yani insanların hayatımıza izin verdiğimiz ölçüde girebilmeleri. Çok eğlenceliydi hem de bilgilendirici hadi düştüm ben Dragos yollarına artık.

filiz dedi ki...

selam,test güzel
insanın kendini tanıması açısından yardımcı oluyor bu testler,
sevgiler,bende beklerim efem
hamdiyehome.blogspot.com

beyaz gelincik dedi ki...

cuk oturmuş
derler ya
öyle olmuş
canım...

Adsız dedi ki...

Atalet Sultan
anlaşılan kendimi çözmüşüm de yaşamla ölümü pek çözememişim :))

Öperim :)

Hera

Dolphinblue dedi ki...

zamanında çok akvaryum temizlemişliğim olmuştur. sırf bundan sevmem kokusu ve görüntüsüne. yani biri temizlerse eğer akvaryum yüzyıllarca evimin bir köşesinde durabilir :P

yalnız ben evlenmeyi çok istediğimi öğrendim ya bu test sayesinde şoklardayım diyecek hiç bir sözüm yoktur :))) nedir bu bilmem ki bilinç altımda mı sakladım bu gerçeği... çok istiyor olabilirmiyim sahiden? ala ala durduk yere sorular üşüştü başıma görüyorsun değilmi :P

yalnız istediğim eş modeli kesinlikle doğruya yakındır biline ;)

geçkalmadımki dedi ki...

teşekkürler bu kadar emek sarfettiğin için :))
Sevgiyle...

Follow my blog with Bloglovin