13 Kasım 2008 Perşembe

sen güçlüsün..... peh..

hastalığa rağmen, ve hatta baş düşman üzüntüye rağmen..
eğer kişi değişimden korkmuyorsa..
doymak bilmez entelektüel meraka sahipse ..
büyük şeylerle ilgilenip.. küçük şeylerle mutlu olabiliyorsa..
bu parçalanma durumundan geçerken bile.. canlı kalabilir..
demiş..
edit wartın..

******************

şu yazıma..
babaevi blogcuda.. tülinim demiş ki..

Yazan: tülin

nasıl gıcık olurum.
sen güçlüsün.pöh.
içimden derim,ne gücü yav.tevekkül işte.napıcam yani?
salya sümük ağlayımmı gözünüzün içine baka baka.yok yok.o anlar benim.benle ben paylaşıyoruz.ve artık daha ender olarak.
sadece sevdiklerime diyorum.güçlüsün falan demeyin,içimden diyenlere küfür ediyorum diye.
***********
ben de..

ondört yaşımda.. huysuzluk ediyorum. .. yaş icabı abimle de annemle da kapışıp duruyorum..

babamla kapışmıyorum o fazla kibar..
akşam sofradayız.. ikimiz başbaşa kaldık bi an..
bana dedi ki..

-sen güçlüsün.. ilişkileri güçlü taraf yönetir.. abini sen çekip çevir.. sen ona sahip çık olur mu..??..

abi dediği benden 10 yaş büyük..baba gibi.. bende bi gurur bi heyecan..
beni olduğumdan olgun buldu diye.. salak ben işte..
hep böyle tava geldim hayat boyu..

lisede de.. rahibe/müdür/güzel kadın/ organik kimya hocası/ ödümüzün patladığı mer maribert .. bizin sınıfa girip.."akıllı ve sorumlu birini arıyorum.. atalet gel benimle" demişti.. de ona da tav olmuştum..

bu arada paradoksal olacak ya ille yaşam..
anne aşırı korumacı.. aman aman diye üzerime titriyor..
başıma gelecekleri kestirip önlem paketleri üretiyor..
baba da.. güçlü buluyor.. abiye sahip çıkacak kadar..

gerçi bulaştırdım yüzüme gözüme.. babamın emanetini.. hem de ondördümde değil..kazık kadarken.... ama .. sonrasında hep bunu duydum.. kendim hakkında.. yerlerdeyim sürünüyorum.. sen güçlüsün..
ders çalışırım 16 saat bazen günde.. sınav dönemi tıp fakültesi.. 6 hafta 8 hafta bu performans gerer adamı..
yoruldum..olmuyo anlamıyorum.. derimm
sen yaparsın derler.. güçlüsün sen.. halledersin..

hadi kalkıp dikiliyorum.. lafın gerisinde kalmayım diye..
oya bak insanın kendi sözü değil sırf bağlayan..
bazen de başkaları bağlayıveriyor..insanı..

en son zorunlu hizmetteyim.. otobüsteyiz..istanbula izne geliyoruz.. yan koltukta bi sınıf arkadaşım... çok sevdiğim.. bi xy var..o da oralarda çalışıyo..hani şu ankaralılarla içmem tezimi ürettiğim geceden bahsederken anlattığım kanka..
ben de onun beynini yiyorum.. öyle oldu böyle oldu onu dediler.. kapıyı zorladılar.. bilmemkimin oğluna istemeye cüret ettiler diye.. yol biter.. atalet susmaz durumundayım.. şimdi olsa yapmam ..
ve ayrıca buradan ona.. öpücüklü bi özür..
rasyonel mantığa ulaşmamışım.. xy milletinin ne çabuk usandığını öğrenmemişim daha..
dinledi dinledi..sen güçlüsün dedi.. halledersin..

bi kan oldum.. xx olarak bi sürü tacize uğruyorum.. gece yarıları .. iş saatleri bakmadan sürekli xxliğim ön plana çekilip.. atmış gibi kısrakmış gibi.. değer biçiliyor bana..onu anlatmaktayım yana yana.. dediğine bak..

çok can arkadaşlık avantajıyla bi tepeledim.. ben güçlü filan olmak istemiyorummm salak olmak istiyorummm kimse benle uğraşmasın istiyorummm diye..

80 öncesi öğrenci öğrencilik yapabildiğim için.. hayatta hekimlikte ve ilçede de.. ve adli tabip olarak güçlü olsam da.. 24 yaşındayım daha ve xx olarak yaşadıklarıma.. o saçmalıklara neden ben güçlü olup dayanayım diye..
ilk farkedişim o zaman oldu demek bu işin bi susturma ve sallama yöntemi olduğu..

sonra uzmanlığa girdim..
sk çıktı bi şekilde bi yerlede karşıma..
önce arkadaş..
bir gece saat 23.. ben pisi başında.. at arabası yavaşlığında bi programdan istatistik indiriyorum..
daha bunları eve götürüp..
bir sonuçlara göre.. yorumyazıcam da.. sabak yedibuçukta da hoca bakacak..
yoruldummm uykum geldi diye mızıklandım pisi başında.. konsültasyona gelmiş ve benimle kave içmeye kalan skya..
yazık sana dedi..

ben elektrik çapmış gibi oldum..
bana yazık !!!!
nasıl yani..
ben bu cümleyi duymaya alışık değilim ki..

sonra işin rengi zaman içinde değişti..
çıkmaya.. sonra daha ilerisine ve nihayet evlenmeye karar verdik..
bi süre sonra..
bigün sen halledersin dedi bana..
bi konuda.
hoop.. dedim..
ben seni bana yazık diyebildiğin için sevdim..
nerden çıktı şimdi güçlü filan..
tamam güçlüyüm de.. olmaz yani.. sen acıyacaksın ki ben başarayım dedim..
=)
ne bileyim ben senin beni ondan sevdiğini.. dedi..
öylesine söyledim..
ama gene de sonrasında..
bazen benim uyarılarım gerekse de..
acı atalete..
çabuk yazık sana de..
şeklinde..=P..
pek acır bana.. yazık da der..

işte o gün bugündür.. daha önce de bir kere..
güç konusunda yazdığım gibi..
gücümü sessiz ve taş gibi ve sağlam seviyorum..

ellemeyin kardeşim güç kullanmama gerek kalmasın.. diyorum..

güç yaşama karşı var olmak için zaten gerek..

bi de size karşı gerekmesin...
elimi size bulamayın.. zira artık yaptıklarınıza tepki olarak korunma dozunda değil..
canımı sıkarsanız.. doğrudan tepelemek üzere kurdum gücümün ayarını..
diyor ve bu konuda da bir açıklık kazandırdık bu görece kavrama diyerek..
bitiriyorum..

********

yukardaki alıntı..
güç tazeleme konusunda söylenmiş..
edit vortın kim bilmiyorum..
ama inanın çalışmaya gidiyorum şimdi..
*********

durum.. beyoğlu gecelerini nişantaşı geceleri ile aldatmanın hafifliği içinde..

11 yorum :

carpediem dedi ki...

sen güçlüsün,
sen akıllısın,
sen yaparsın,
süperwoman-man-sin
olabilirsin...

bazan bıkar insan
güçlü olmak istemez...

ama varsa içinde o duygu
kim ne derse desin,
o olmaya devam edersin...

hepimiz hayatta
kendimiz olabiliyor muyuz öğrendiğimiz,öğretilen
neyse o'yuz aslında...

Adsız dedi ki...

Bana da yazık :)

"Bana şefkat göster"

"Yazık ama bana"

benim şımarma sözlerim bunlardır.

boşandığımda tek söylediğim şey.

Ben beni idare&yöneten eden biri ile evlenmeliydim.

Cevap şu oldu:

Sen öyle biri ile yapamazdın.

Kolay gelsin iyi çalışmalar, sk çok şeker bayıldım yine :)

ohhh akalım alemlere ama beyoğlu bir başkadır yaa..

sevgiler kocaman..

burdasaklaniyorum dedi ki...

"yazık sana"
herhalde öyle bir durumda beni de tavlardı se (sk'nın Enişte versiyonu olarak şeyettim)
ılık bir laf.
korumalı, kollamalı seni gibi sanki, kolaylaştırmalı hayatı senin için gibi sanki.hem de ben senin yaşadığın zorlukları anlıyor ve umursuyorum gibi. bi sürü laf gibi işte.
evet evet.
öyle bir anda yazık sana diyen birine gözüm ışıldardı benim de.
"güçlüsün"e gelince,
güçlü olmak ilgiden muaf tutulmayı mı gerektiriyor yani.
laf!

kumhavuzu dedi ki...

dün geçti yine konuşma..
ben hep kendim mücadele ettim dedim..
benim seçimimmiydi bu?işte hep bu gaza gelmeler..sen başarırsın..sen güçlüsün..yahu ben bi insanım..kadınım..birazda koruyup kolayan birini istiyorum..birinin rahatını etmek istiyorum dedim.Biri benim için bişeyler düşünsün sadece düşünmesin yapsın..en önemlisi bu..yapsın.

Konuşuncada konuşuyosun oluyo..konuşturmayın kardeşim:)
susturun beni nooluurr dedim:)
susan o oldu sanki gene:))

Ada dedi ki...

"sen güçlüsün" bu lafı duymaktan nefret eder hale geldim son birkaç yıldır...Güçlüyüz diye sonuna kadar kullanacak mıyız yani!
Edit wartın'a, Tülin'e ve Sana
katılıyorum :)

Şimdiki aklım olsa öyle olduğum halde hiç te güçlü biriymiş gibi davranmaz, yapabileceğim pek çok zor şeyi "yapamamazlıktan" gelir, nazlı, narin, kırılgan kızı oynardım. Bakıyorum da hayatta en rahat onlar :p Hep birileri onların yerine düşünüyor gerekenleri :) Güzel kafalarını extra birşeylere yormuyorlar...
Peh bu da çok sıkıcı olurdu ya :)

geçkalmadımki dedi ki...

Hiç bu yönden bakmamıştım..
her konuda gaza hatta dolduruşa kolay gelirim, sen halledersin denildiğinde canımı dişime takıp halletmeye çalışırdım konu herneyse..
Nasıl doğru bir bakış..
Kıyamam ben sana..
Çok seviyorum seni ben...

uctemmuz dedi ki...

sormuşsun ya "o enerji nasıl bişi" diye...yarım yamalak bunu anlatmaya çalışmışım, okuyunca anladım yazdıklarını.
karşı taraf samimiyetle "sen güçlüsün " derken iltifat ettiğini filan sanıyor. yaraya tuz basıyor aslında...

Adsız dedi ki...

sen güçlüsün...
sen tek başına halledersin...
böyle büyütüldüm ben de...evliliğimin ilk yılları da böle geçti...sonra bir kazan kaldırdım:) attım sorumlulukların çoğunu...
bu güçlüsünün yanında birşey daha söylerlerdi...'ben kızıma güvenirim,bir alayın içine girse...vs...'
böylece içimde bir iffet hanım büyüttüm ki... sorma gitsin...sevgiler...kahverengi

Adsız dedi ki...

önceeee...
beyoğlu gecelerini de özledim..
nişantaşı gecelerini de..
ben istanbul'u özledim..
arkadaşlarımı özlediiiim :(

***

şu güçlü olma durumu..
yahu insanoğlu tabiatı gereği güçlüdür zaten..
psikolojik olarak çok çok zayıflar hariç,
içinde bulunduğu zor durumlara uyum sağlayamayan,
onları aşmaya çalışmayan,
"benden pas.. oynamıyorum.." diyen insan az zaten..
ama dediğin gibi ataletim,
bir susturma taktiği bu..
bir de gene dediğin gibi,
söylerek benimsetme..
biri önce sana söyler "güçlüsün" diye..
sonra zamanla sen dersin "güçlüyüm" diye..
sonra da bir karikatür bulur koyarsın tepene: "insan kendi sözlerinin tutsağı oluyor" diye :)

bizler yapabileceklerimizin farkındayız..
yapamayacaklarımızın farkında olduğumuz gibi..
güçlü görünmek adına,
olmadığımız birşey olamayız..
ben henüz istediğim kıvama gelemedim..
"hayır"ı cümle içerisinde istediğim sıklıkta kullanmaya başladığım an,
kendi kendime "ulen ne kadar güçlü bir kadın oldum" diye kıkırdayabileceğim..
inşalllaaaahhh :)

***

çok mu alakasız yorum ettim?
ama yazının bana çağrıştırdıkları bunlar oldu..
artık affola :)

öperim..
öperim..
öperim..
öperiiiimmm :)

kayipsimurg dedi ki...

Güç ve güçlü olmak diye tanımlanan durumlar üzerine hafiften bi konuşmuştuk zaten önceden.
Eğer güçlü olmak her durumda dimdik ayakta kalabilmek ise; kendi adıma hep bunu becerdim diyebilirim. "Gibi yapmak" kısımlarını burada anlatmayacağım ama kimi zaman gibi yaparak da olsa becerdim. Zaten başka seçenek de yoktu.
Beni gaza getiren kimsecikler olmadığı için gaza getirme kısmını da diğer pekçok iş gibi kendi başıma hallettim.
Burada kendimden yola çıkarak söylemeye çalıştığım şu olacak. Bazen başka seçenek kalmıyor. İster gerçekten dik durabiliyor ol, ister gibi yap. Tek seçenek olduğu zamanlar oluyor. Fakat işin özünde her zaman sığınmak desteklenmek gibi bir ihtiyaç var insan olanda.
Bi de... zaten senden başka uğrayan yok yazdıklarımı okumaya. O yüzden evet senin yorumlaman için yazmış oluyom bu durumda :)

Ece dedi ki...

O güçlülük elbisesi giydiriliyor mu insana, yoksa onunla mı doğuyorsun bilemedim. Elbisenin dar geldiği durumlarda 'yazık,bu da daralmış' diye düşünürse biri ve bana 'yazık'derse. O an tepelerim.

O kelimeyi ben..kendim için düşünüp hissettiğimde,kendimi de tepelerim gibi geliyor. Kendime de yazık dememek için elbisenin dar gelen yerlerini rötuşlarım sanki..

Bak şimdi...Kendimi mercek altına aldırdın bana.

İMZA:Bazen kendini çıplak hissetmek isteyen kadın.

Follow my blog with Bloglovin