25 Ağustos 2008 Pazartesi

romeo.. ama elektronik pop olmayanından.



tatilde..
taş resmi..
parke taşı duvar.. sur farketmez..
taş işte..
ve kapı ve pencere..
resimlemeye..
ve ince ince bakmaya bayılırım ben..
pencereler gözleri..
kapılar ise ağzı ise..
balkon ..
süsü bence..
karizmatik bişey..
hani şu yalancı benler gibi..
seksi bişey balkon..



balkon deyince neler geliyor aklımıza oysa..
istanbulda..
genellikle depo niyetine kullanılan şey..
kapatılıp..içi ardiye yapılanı..
kapatılmadan ardiye yapılanı..
boş bırakılıp hiç kullanılmayanı..
saksı yüzü görmeyeni..

neyse..
zaten gereksiz bişi..
bizim kültürümüzde yok..............
balkon malkon yok..

hatta meraktan..
sordum gugla dedim nedir bizim evlerin karakteri..
türk evi..
var..
bi de rum evi var.. bizlerde..
rum evleri..
sokaktan doğru kocaman bi kapıyla eve girilen..
hatta çoğunlukla iki üç de.. olsa.. kapıya basamakla çıkılan..
hatta kapısında o evin sahibi ne iş yapıyorsa o iş dalıyla ilgili bir simgesi bulunan..
oldukça gösterişli..evler bunlar.. kapının yanında ille de ilk katta ve ikincide pencereleri olan..
ön cephesi düz..
ikinci katta balkonu olan evler..

demir ya da beton dayanakların üserine oturtulmuş ahşaptan..balkonlar..
balkonlar oturma düzeninden çok sanki sokağı izlemek için..
yaşam sokakta çünkü..renk moda müzik.. neşe kutlama.. haber..sokakta..
sevgililer sokakta..
=P
giyin kuşan boy göster sokakta.. ya da balkonda..

türk evinde..
ana kapı hep bir iç avluya açılıyor dedi gugl..
iç avludan da.. üstteki yaşam alanlarına merdivenle çıkılıyor..
genel kullanım alanları mutfak gibi.. depo gibi.. hamam gibi..
altta..
yatak odaları.. çok amaçlı odalar ise..üstte..
selamlıklar altta..
haremlikler üstte..
ama üst katlarda.. sokağa bakan tarafta..
bir cumba var..
balkon yerine..
pencereleri kafesli..
yaşam sokakta çünkü..
cumbaların arasından bakarsın sokağa..
yaşama..
giyin süslen.. geç cumbanın arkasına..
izle.. =P
katılma diye..




işte bu balkonu çok sevdim..ben..
şu yuvarlacık olanı..
arkada ev kalmamış..
sadece binanın fasadı ayakta..
kapısı da oyuk halinde..
ama..
o iki balkonun zerafetine..
dikkatinizi çekerim..
yıllara.. inat.. sahipsizliğe.. unutulmuşluğa inat..
tutunmuş duvara..
sokağa..
hayata..

bunlara yabancı dillerde.. fransız balkonu deniyor..
masa sandalye konmadan..
öylece.. ayakta durup..
sokağa bakmak için..
yaşam sokakta çünkü..
=)

pasaklı balkon tanıklıkları hariç.. onları istemem..
bende yeterince var..

hani bakiim balkon anıları..
hani sevgililerin sokağa gelip kızların görmezden gelme durumları..
alttan bakma..
kaç kere geçti sokaktan sevgili onu sayma..
anıları..
romeo diyorum jülyetler..
romeo anıları..
=)

9 yorum :

Adsız dedi ki...

o fransız balkonunun yeni adı... cigara balkonu. aha yüzeysel yorum yaptım işte.

bi de not: keşke seni herhangi bir iç anadolu konağına götürebilsem, keşke benden çok daha çok şey bilenlerimle konuşturabilsem(ki yapamam) de aslında bizim de hiç de öyle yabana atılmayacak bir balkon kültürümüz olduğunu ispatlayabilsem. ya da boşver, şanişir'de bi çay ısmarlarım bizim köydeki tek göz evde. bi de incir yeriz önündeki verandada. hatılları, dikmeleri, eşek ağacını gösteririm evin yapısındaki. o yeter belki.

Şarküteri dedi ki...

Şu fransız balkonları iyimiş ama tek kişi dikilmek sıkıcı olmaz mı?... Sokakta gördüklerini yanındaki insana(lara) anlatıp beraber gülmek, ne bileyim bacakları balkon demirine atıp gazoz içmek olmadıktan sonra balkon çok da faydalı değil bence. O resimdeki balkondan çok itfaye merdivenlerinin ucundaki demir kafeslere benziyor. Ha fransızlar yer yokluğuna rağmen araya onları sıkıştırıyorlarsa güzel ama binanın çizim aşamasında yapıyorlarsa hoş değil.

carpediem dedi ki...

Balkon yok tabii,
bizim kültürümüzde
yazdığın gibi.
Ama buralarda güneyde,
olmazsa olmazı evlerin müstakiller de dahil.
çünkü cehennemi sıcakta,
nerede serinleyeceksin,
klimalı ortamı sevmiyorsan...

Sabah kahvaltılarını,
Akşam yemeklerini,
püfür püfür esen ortamda ,
balkonda yemeyi
tek geçerim ben...
Bir de sigara yasağından seneler önce sigara içmeyen ev halkının
protestoları sonucunda kullanıma açılmış bir bölüm olmuştur balkon.

Oturduğun ev müstakil olup ,
bir ağacın varsa altında oturacak ne yaparsın balkonu .
yaparsın altında kahvaltını,
Koyarsın verandaya bir sallanan koltuk bakarsın keyfine ataletim...
sokağa gelince ,
dışardan bakmak mı
içinde olmak mı güzel
deyip dalarız içine,
ama seyretmek de güzeldir hani.

burdasaklaniyorum dedi ki...

oturduğum evlerin hepsinin balkonu vardı.
ama hiç birinin altından romeo geçmedi.
balkon diyince aklıma gelen en romantik şey romeo değildir belki o sebeple.
ben; roxane'in balkonunun altına saklanıp, aşık olduğu Roxane'i tavlayabilmesi için Christian'a sufle veren Cyrano'yu en etkileyici sahne olarak hatırlarım.
Balkonun altında duran ve Cyrano'nun kelimeleriyle Roxane'i tavlayan Christian sonunda balkona tırmanır ve öper Roxane'i.
Balkonun altında kalıveren Cyrano'nun tesellisi ise Roxane'in aslında Christian'ı değil, Cyrano'nun kelimelerini öptüğüdür.
ay nerden girdim bu mevzuya.
ha, balkon diyince.
e hi 8)

Ece dedi ki...

Benim vardi oyle bir romeom genckene.Ama daha cok ben gecerdim balkonun altindan.Babasina asiktim biliyor musun.Bir ara yazayim ben bunu en iyisi..
Ay her dakka yazamiyom diye delircem yaaa..

Adsız dedi ki...

Benim de vardi...
Karşılıklı balkonlarda oturur
ders çalışırdık :D
haha
Hatta o ara
çok sevmememe rağmen
sırf o içiyor diye
süt içmişliğim var
günde 3-4 bardak
gözüne soka soka...
Hani zevklerimiz bile aynı
mesajı veriyorum çocuga :D ..

yaz kış dinlemeden
günlerce haftalarca balkonda takıldım ...
O da...
Çok büyük sayılmazdık..
16 falan sanırım...
O annesinden ayrı olan
babasının yanına gelmişti
bir süreliğine...
Güzel gözleri olan bi çocuktu ..
esmer güzeli bi çocuktu...
Hiç sokakta denk gelmiyorduk ...
Anca balkonda...

Ben balkon işini
o kadar abartmışım ki
o ara...
babam anneme,
balkona bi yatak koyalım bari geceleri de orada uyusun
demiş o ara..
Annem uyarmıştı
suyunu çıkarttın ama bak diye :D ...
Ben hep onu şortla falan görmüştüm ..
Sıcaktı yaza denk gelmişti
bu dönem zaten..
Bazen de üstüne bişey giymezdi ..
sadece şort olurdu üstünde balkonda barfiks çekerdi :D fantaziye bak yaa :D
ben de leyla leyla
karşı balkonda
güya ders çalışırdım...

Sonra bi gün
dışarda gördüm ben bunu ...
Pantolonunun paçaları
çok komik geldi...
Kısaydı ..
Öyle böyle değil ama
bildiğin bilekten biraz yukarda ...
O gün bitti aşkım ona :D
Paçası kısa pantolonla gezen adama mı aşık olacam dedim..
Bir daha da
balkonda pineklemedim :D ...

Ama çok keyifliydi yaa...
Hatırladım da ne masummuşuz :))) Hey gidi hey...

geçkalmadımki dedi ki...

:))
Hoşgeldin..
Ben de buradan bakıyorum hayata..
Galiba balkonla ilgili bi anım yok muş.. düşündüm de..
ben fransız balkonlarını da severim, kapılarını açınca sonuna kadar neredeyse o balkon, o oda o salon bütünüyle balkon olmuş gibi gelir bana, yani isteyen kapıya yanaştırdığı koltuktan da bakabilir yaşama..
Hoş geldin ataletim.. blog camiası ve ben çook özledik seni..
Benim de dönmeme az kaldı daha dönemedim aslında..
Sevgiyle öperiiimmmmm...

Adsız dedi ki...

çağlarıma..
sigara balkonu iyiymiş..
yüzeysel de olsa..

o konakları biliyom ben..
gezdim daha önce..
ama onlarında balkonu yok..
kadınları.. duyguları.. acıları.. sevgileri..
aşkları köşe bucak saklama yerleri var da..
balkonu yok =)..
gene de çaya hayır demem..
=P
*******************

yece..
ohoooo tek kişi dikilkmiyolar.. bikaç kişi sıkış tepiş de olabilir..=P
amma ezdim yec ya.. balkonu..
itfaiye boşluğuymuş..
=P
bilemem belediye mi kısıtlıyo da nooluyo avrupada.. ama metropollerde..
balkonlar hep bu tarz..
çalıştım dersime..
=P
********************
dilaram..
hayat denmekte hatta o alanlara biliyorum
yer yer hanay da deniyo..
ama bişi var..
hep iç mekan..
avlu içi..
ki onun da keyfi ayrıdır..
bayılırım avlulara..
=)

ve dediğin gibi..
bi ağacın varsa altına sığınacak.. balkona ne hacet ki..
=P
********************
saklanbacım ya..
sen romeoyu hayatına almışın zaten.. balkondan geçse nolucak..
=)
sööle sele bana şarkı şiir oku de..
hemen balkonun altına gitmezse.. namerdim =)..
öperim ben de..mucıx diye..
********************
ecem..
e ama sen ne deliriyosun..ki..
biz deliricez..
kaç haftadır anlatıcam yazıcam yorucam..
e nerde.. yok da yok =P..
*******************
jidommmm...
süt ha =P..
işte budur..
romeo öyküsü vardır..
ve ben de zamanında kaverengi takım elbise giymiş diye birini..
ceketinin kollarından bilekleri görünüyo diye diğerini..
kovaladım gitti..
romeolarımın =P..
ohhh şifa niyetine..=D........
********************
geç kalmayanımsın zaten..
evet..
o balkonun kapılarını aç..
hele bi de rüzgar..
içeri doğru savuruverdimi kar beyaz tülleri..
ohhhh keyife yelken açmış gibi..
=)
öperim ben de.. kocamannnnnn
*******************

ataletiniz.............

Adsız dedi ki...

balkon olsun da ataletim ..
fransız yerli farketmez..
benimki tutku gibi bişey..
nefes aldığım yer ..
kendimle kaldığım o güzel alan ..
kimseciklerin ulaşamadığı bir nokta gibi ..
bak yine hatırladım görüyo musun :))
sen de öyle güzel anlatmışsın ki ..
evde olmak istedim şu an ..

Follow my blog with Bloglovin