22 Ekim 2007 Pazartesi

......





bugün konumuz..
tarihi aşklar..
hayır..
bahsetmeyeceğim referandumdan.. tezkereden filan..

evet kleopatradan söz edeceğim..
ve antonyusdan..

nerden aklına geldi demeyin..
nette karşılaştık desem inanacak mısınız..
ama öyle oldu..

ne güzeldir di mi..
holivud filmlerindeki çift..
ne yakışıklıdırlar antonyuslar..
şekspir.. 1600lerde yazmış eserini..
oryantalistler..
bayılmış bu güzel kraliçenin öyküsüne..
ve tablolara almışlar sık sık..

güzel mi dedim..
pardon..

konumuz bu zaten.. bir efsane daha sonlandı..
gerçekler aydınlandı..
holivud..
beynimizi yıkamış..

romalı politikacıların ve subayların bayıldığı bu kraliçe zaten..
romalı yazarlar tarafından hiç betimlenmemiş..
daha çok derin ve yumuşak bir sesle konuşan.. zeki ve karizmatik kişiliğinden bahsedilmiş..

ama gene de insan beyni..
güç ile.. hep üstün vasıfları birleştirdiğinden..
olsa gerek..
ille de.. başarılıların ..
güzel olduklarını düşünmemiz..
efendim..

numizmatikler..
yani paralardan anlayanların borsayla ilgilenmeyenleri..
der ki..
roma paralarının üzerinde bulunan resimler..
aslına en sadık kalınarak kazınırlarmış..
profil çalışılırmış..
insanların birebir kopyası olarak..
güvenilir kaynaklarmış yani..fizyonomi ile ilgili olarak..

ve antik romanın antonyus dönemine ait paraları..
çok sık bulunabilen paralar olsa da..
kolleksiyoncuların çok topladığı bir cisim olduklarından..
ve kolleksiyonların tümü de özel kasalarda saklandığından..
ancak nasip olmuş bizlere..
antonyus ile kleopatranın..
nur cemalini görmek..

taa.. MÖ 32 yılına ait bir para ortaya çıkarılmış..sonunda..
yeni bir müzenin kurulması için başlatılan çalışmalarda..
tayn üzerindeki.. yenikale de..

toplam 2039 yıldır sırt sırta dururmuş.. kleopatra ile antonyus..aynı sikkenin üzerinde..

neden sırtsırta durdukları da..
anlaşılmış böölece..

kleopatranın resminin altında..
kralların ve kral olan çocuklarının kraliçesi kleopatra..

antonyusun resminin altında..
ermenistanı yenen antonyus yazmakta imiş..
(laf aramızda.. antonyus.. kleopatranın verdiği destek ile.. pers.. mezopotam ülkelerini ve ermenistanı katmış roma sınırlarına..)

nümizmatikler..
kleopatranın aslında..
elizabetim teylırım la hiç ilgisi oladığını.. dar alınlı.. sivri burunlu.. ince dudaklı ve küçük çeneli.. olduğunu..
antonyusun da riçırd börtına hiç benzemeyip.. pörtlek gözlü.. kalın boyunlu kalın ve gaga burunlu olduğunu söylüyorlar..

ama daha dün bahsettik dedikodudan..
ben sadece aktardım..
bi de gerçeği görün gözünüzle dedim..
artık %75 e mi dahilsiniz.. değil misiniz.. ben karışmam..
işte sikke..
işte resim..

yorum aliim..
ben açıkçası..
nümizmatiklerden yanayım..

gönül kimi severse.. güzel odur da..
böylece..
bizim aşkın gözü kördür dememiz doğrulandı..
ama gücün de etkileyiciliği de çıktı bir kez daha ortaya..

ve bir de..
ölümün duygusallığı..

bilemem oktavyusa yenilip de..
bu oktavyus beni burda bulursa neler eder kim bilir.. korkusu ile..
intihar eden antoniusun..
ve bu antonius da kalleş çıktı..
bıraktı kaçtı..
bi culyus.. bi antonyus..
üstüne bi de.. octavyus çekemem..
deyip..
o da peşinden intihar eden kleopatranın ölümleri böyle çarpıcı olmasa..
tarihte bu kadar kalıcı iz bırakırlar mıydı..

aman bana ne zaten..
***************
bazen gerçeklerin ortaya çıkması ne kadar gereksiz..
sizce de ööle değil mi..
milletin ne lüks dertleri.. ilgileri var..
kleopatranın imajı gibi =P
biz de imaj peşindeyiz..
örneğin yeni protokol sahiplerinin.. imajının peşinde ..
***************

ben okurken ve yazarken şunu düşünmeden edemedim..
yok mu şööle.. kleopatra gibi çirkin ama güçlü bi kraliçe şu kuzaydoğudaki..
komşu ile.. biz de ilişkilerimizi gözden geçirsek..
yenilesek..
yapılandırsak..
dedim..
***************

tarihi severim çok..
hele bazı sahnelerin tekrarlayıp durmasını..
çok ders verici bulurum..
şimdi merakım..

sen de mi brutus.. 21 yy versiyonu oynanır mı oynanmaz mı??..
***************

evlilik kursu haftaya kaldı bu arada..
atalet sizin için çalışıyor..
****************

amannnn salla

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin