31 Ekim 2007 Çarşamba

...




dün gazetelerin bazı yazarlarının arşiv sayfalarını kurcaladım..
tuna kiremitçi.. ki asla düzenli okumam..
biraz naif gelir..
ve evde iki hatta sk dahil üç taneyi büyütmeye çalışan bi kadın olarak..
bi de gazete yazıları aracılığı ile birilerinin büyümesini..
benim yıllar önce kafama dank eden şeyleri görüvermesini ve amerikayı keşfeden şaşkın kolomb gibi..
sevinmesini..
ya da..
duvar gibi gerçeği sollayıp.. görmezden gelmesini izlemeye kan olurum..
ondan okumam.. düzenli..



amma..
dün okudum işte..
tuhaf bi yazı dizisi yapmış..
tuhaf günlük mü neyse adı..
girin gazetedeki sayfasına göreceksiniz zaten..
46 tane filan yazmış..
neyse..
bunlardan birinde..
ertuğrul özkökten söz ediyor..
partilerde.. bir fikir atarmış etrafa..
herkes bunu tartışırmış gece boyu..
eve dönerken..
hadi ya deli miyiz.. koca adamlar deyip..
sonraki partide gene gene kendilerini onun çevresinde bulurlarmış..

diyordu ki..
parti adamı.. hani hep etrafı dolu olanlardan..



ben tanımıyorum..
ve yaptıkları.. yayın politikası nedeniyle..
oldukça karşıyım bu özköke..



hele de sürmelimin hastaykenki resimlerini siteye ve gazeteye koyması beni çığrımdan çıkardı..
kazadan önce herkesin tanımazlıkltan geldiği.. bir ışıklı çocuğun..
gerçekten tuhaf.. duygulu ve insan sevenlerini.. bu kadar üzmesine hiç gerek yoktu ki..

daha binlerce reyting arttırıcı şey varken gündemde..
bir büyümeden ölmekte olana sığınıp..
herkesi üzmek.. ne gereksiz..
ne aşağı duygularda bir yaklaşım..
demiştim..



ama akıllı ve zeki bir adam olmasını engellemez tabii..
ahlaki değerlerinin bana uymaması..
demek böyle bir tanımlama varmış..
dedim..


parti adamı.. siyasi parti değil ay..
sosyal .. horoz kuyruklu.. kravatlı filan olan..



şimdi.. derin nefes alın..
bi durun..


ne dedim..
tuna çocuk..
özkök zaten benimle aynı ahlak penceresinden bakmıyor dünyaya..
yani onları referans ve kredi olarak kullanmadım asla..

bunu aklınızda tutun..


niye mi..
hayır bağladığım noktada sapla samanı karıştırıp..
da beni taşlamamanın ya da yumurta yağmuruna tutmamanız için..



efendim..
bitti.. bu kadar başka bişey düşünmedim..
kızımı aldım baleden..
eve geldim.. markete uğradım yol üstünde..
ani bi misafir gelmiş..
yemek yedik beraber..
uzun zamandır ilk.. türk kavesi yaptık.. kestane şekeri ile birlikte tükettik..
misafir gitti..
kanapeye uzandım..
kanaltürkü açtım..
saat 23 olmuş zaten ilk 5 dakkanın sonunda uyudum..
uyandım sabahın köründe ..
kızımı kursa taşıdım..
arada bi sürü insana bi sürü laf yetiştirdim..
su tesisatçısı aradım yolda gelirken..mutfaktaki sorun için..
işe ulaştım..
oturdum..
pisi başına..
çağları okudum..
bu arada..
telkari den yola çıkıp.. geldiği noktaya kadar..
gerçekten keyifle izledim onu..



yazının içinde bi link var.. tıkladım..
eski yazısı..
okudum..
o zamandan bu zamana gelişme olmuş düşünce silsilesinde..
farketmiş yeni bazı şeyleri..acık daha pişmiş..


tunanın aksine blog dostlarımın büyümesi gelişmesi..
hallolması beni keyiflendiriyo..
izliyorum onları adım adım..


yorumları yorum altlarını okudum..

o eski yazıya ben yorum yazmamışım..
bırakayım dedim..
ama yazıya değil.. başka bir yorumcuya gitti aklım.. duygum..


birden farkettim..

parti adamı olmak basit bişey..
en son evden çıkmadan..
ekşi sözlüğe göz atıp.. gençlerin 2 güncel olay yorumunu okusan..
ya da herhangi bir özlü sözler sitesinden 3 tane özlü söz bulsan gündeme uygun..
bi tarih sitesinden bir tane önemli olay bulsan ..
sadece birini yapsan.. ve partinin ilk kadehinde..
bu lafı öölece atsan ortaya..
tamam işte gece boyunca konuşulabilirsin..



bi de hayat adamları kadınları insanları var..
içlerinde var o pırıltı..
evde de dursalara..
çöpçü de olsalar..
blog da yazsalar..
bi şekilde..
insanların etraflarında toplanmasını engelleyemeyenler var..



onları gözü farklı gönlü farklı..
söyleyişi farklı..
ön hazırlık.. sosyal olmak.. beğenilmek ve bu beğeninin karşılığını almak gibi bi dertleri yok..



onlar bi sözcük etse..
bazılarımız öyle kalıp izlemede.. dinlemede..
katkıda bulunamadan.. katılacak bişey olmayan bi bütünlük zira bu..
alıp hazmetmeye çalışırken
onlar çoktan yeni bir ayrıntı.. bulup ordan yola çıkıp..
hayatın bir başka ayrıntısının .. sırrının peşinde ilerliyorlar ki..


bu işi kimsenin kafasına vurmadan yaptıkları için..
gönüllü takılıp peşlerine..
gidiyoruz..



işte yorumlar arasında..
keşkülün bi yorumunu okuyunca..
ben birden bunları düşündüm..



dur hemen bak yukarda derin nefes alıp okuttuğum iki cümleyi tekrar oku..
hakaret etme.. kaldır o yumurtaları..


özkök ve kiremitçi ile keşkül arasında hiç bir bağlantı yok.. hem nasıl olabilir ki.. olamaz ki zaten..
şaşkın ataletin mesencırrenealarının o beyin hücresinden diğerine atlaması dışında..
bi alakası yok..



keşkülü özledim ben ..
özetle..


ama ööle şımarık bir ben keşkül isteriiiim diye değil..
bööle göğüs kemiğimin arkasında bi yumru..
burnumda bi sızı ile özledim..



yav ..
sürmeliyi gitmesin diye bu bloga kapadık da..
bi keşkülü tutamadık buralarda ya..


yanarım yanarım bu cazibesizliğime yanarım..

seni seviyorum keşkülüm..
sevgiler senin olsun..
son günlerin gündeminde..
hep açasım var sayfanı ama..
yok açabileceğim bi sayfa..

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin